حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » هدف اصلی از برنامه ریزی های دوران کرونا؛ صیانت از جان مردم است / بازار با همکاری و تعامل به صف مبارزه با کرونا پیوست

هدف اصلی از برنامه ریزی های دوران کرونا؛ صیانت از جان مردم است / بازار با همکاری و تعامل به صف مبارزه با کرونا پیوستاحمد حسین زادگان با اشاره به این که دولت از بخش های آسیب دیده از کرونا و بازار حمایت و پشتیبانی می کند، گفت: بازار نیز در کنار ملت ایران، با اقبال و همکاری و تعامل به صف مبارزه با کرونا پیوست. ‎

...

به گزارش کاوش نیوز، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این نشست گفت: هدف و اولویت اصلی از برنامه ریزی های دوران بحران کرونا؛ صیانت و محافظت از جان مردم است.

استاندار با بیان این که در مسیر مقابله با شیوع کرونا به بخش های مختلف از جمله بازاریان و معیشت اصناف صدماتی وارد شد، افزود: ما هنوز در دوران جنگی هستیم و برای حفاظت از جان و سلامت مردم، برخی بخش ها چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها کماکان بسته است و مناسک مذهبی بصورت اجتماعی برگزار نمی شود.

حسین زادگان با بیان این که دولت با درک مقتضیات و فشاری که بر مردم و بازار تحمیل شد، برای حمایت از بازار و حفظ پویایی اقتصادی و تقویت معیشت مردم، بازار را در قالب سطح بندی و پروتکل های بهداشتی دوباره راه اندازی نمود، اظهار داشت: بازار نیز در کنار ملت ایران، با اقبال و همکاری و تعامل به صف مبارزه با کرونا پیوست.

استاندار افزود: در مواردی که پروتکل های بهداشتی اعمال شد و برخوردهایی صورت گرفت برای این بود که دولت در وهله نخست باید از جان مردم صیانت می کرد.

وی هدف از این نشست را بررسی مشکلات بازار و قدردانی از تلاش های بازاریان دانست و گفت: تصمیماتی که در سطح ملی در خصوص چک های برگشتی، تصمیمات بیمه ای، حق کارگر و کارفرما، بیمه بیکاری و تسهیلات بانکی اتخاذ شد، از اقدامات حمایتی دولت بوده است.

استاندار دادن مهلت مالیاتی و اعطای تسهیلات بانکی را از تصمیمات حمایتی استانی برای اصناف آسیب دیده از کرونا بیان کرد و گفت: مقرر شد کمیته ای تحت عنوان کمیته اصناف و بازاریان ذیل کمیته اقتصادی استان تشکیل شود و مسایل اصناف را برای اتخاذ تصمیمات حمایتی جدید مورد بررسی قرار دهد و این جلسات نشست نیز هر سه ماه یکبار برگزار شود.

حسین زادگان با اشاره به این که کرونا کشورهای مدعی دنیا را به زانو درآورد، تصریح کرد: کرونا فرصتی شد تا با هم بودن را مثل دوران دفاع مقدس تجربه کنیم و نشان دهیم یکی از ممتاز ترین نظام های بهداشت و درمان را در اختیار داریم و در سایه مجاهدت این عزیزان، دستگاه ها و نهادها، سپاه، بسیج، نیروهای جهادی و مردمی بر مدیریت کرونا و سنگین ترین و ظالمانه ترین تحریم ها فائق شدیم و باید در تداوم این مسیر کاری کنیم تا گرفتار کرونای اقتصادی نشویم.

وی با اشاره به این که دولت پشت سر بازار و مردم ایستاده است، ادامه داد: با همکاری بازار و حمایت مردم در مازندران در مقابله با کرونا اتفاقات خوبی رقم خورد.

در آغاز این نشست؛ روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان به بیان نقطه نظرات، مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند. 

انتهای خبر/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.