حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » توسعه اقتصادی بر مبنای رونق تولید و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه اقتصادی بر مبنای رونق تولید، پرهیز از خام‌فروشی، تولید نهایی با کیفیت و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با جمعی از کارگران و فعالان فرهنگی اجتماعی استان مرکزی افزود: درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز در حالی است که همواره با استحصال این مواد؛ منابع آن رو به کاهش می رود و دیگر چیزی جایگزین آنها نمی‌شود و از طرفی به واسطه تحریم دشمنان امکان صادرات آن نیز هر روز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، توجه به مقوله تولید باید در دستور کار قرار گرفته و تمام ظرفیت موجود کشور در حل مشکلات صنایع، به‌روز رسانی تجهیزات و عوامل تولید و سایر مسائل مرتبط با تولید بکار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در سال جهش تولید باید به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولید، حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در راستای بهترین تولیدات همراه با کنار گذاشتن مقوله مونتاژ و تلاش برای ایده‌پردازی و تولید نهایی در دستور کار صنایع استان و کشور قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: اهمیت تولید و لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از این بخش موضوع مهمی است که سایر بخش ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این منظر باید کلیدی‌ترین مولفه‌ها مد نظر بوده و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود چرا که با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسایل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه حل می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های شرکت هپکو اراک نیز گفت: سالها از راه‌اندازی این واحد تولیدی می‌گذرد اما همچنان در تولید برخی ماشین‌آلات راهسازی به شدت وابسته به شرکت‌های غربی است در صورتی که اگر در سالهای گذشته خودکفایی حداقل ۲ درصد عوامل تولید در دستور کار قرار می‌گرفت امروز صفر تا ۱۰۰‌تولیدات این واحد بومی‌سازی شده بود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: جهت‌گیری و هدف‌گذاری هپکو اراک و سایر واحدهای تولیدی استان مرکزی و کشور باید در تولید نهایی با کمترین هزینه همراه با روزآمدی، نوآوری، به روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید برای سرعت‌بخشی و کیفیت‌بخشی تولیدات هدایت شود و بیش از ۷۰ درصد نیروی انسانی در فرآیند تولیدو حداکثر ۱۵ درصد افراد در فرآیند اداری متمرکز به کار گرفته شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مهمترین مشکل کارخانه هپکو واگذاری این شرکت بدون در نظر گرفتن اهلیت سهامدار است که این مهم در سال ۱۳۸۶ رعایت نشد و بعد از آن در واگذاری دوم که سال ۹۶ انجام شد، نیز این مشکل وجود داشت. 

وی گفت: نظر قطعی بنده از اول این بود که هپکو را به کسانی واگذار کنید که برنامه داشته و این شرکت را احیا کنند و ایمیدرو باید برای مدیریت هپکو برنامه داشته و مدیر لایق و قابل را منصوب کند که برای خودکفایی برنامه گام به گام داشته باشد و جریان فرهنگی اجتماعی استان نیز باید برنامه گام به گام برای مدیریت و خودکفایی هپکو را مطالبه کرده و پای آن بایستد و من هم از این مطالبه حمایت خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: توجه به تعمیرات ماشین آلات راهسازی به عنوان یک میدان وسیع کاری، بسیار مهم است و تعداد مجموعه های فعال در عرصه راهسازی کشور و منطقه زیاد است که می‌توان تعمیرات آنها را انجام داد و از طرفی قطعات مورد نیاز هپکو را نیر می‌توان در خود شرکت هپکو و هم در صنایع متوسط و کوچک استان مرکزی و سراسر کشور تولید کرد و نسبت به تقویت پژوهش، کار بر روی طراحی، قالب سازی، مشارکت با سایر کشورها و مهندسی معکوس اقدام کرد. 

وی تاکید کرد: هنر جریان فرهنگی اجتماعی استان این است که کمک کند تا با روحیه انقلابی هپکوی ایرانی و خودکفا ساخته شود، چرا که ما که موشک و ماهواره می سازیم، هپکو را هم می‌توانیم بسازیم و در این راه با استعانت از امام علی(ع) با بچه های فعال این عرصه دست همکاری می‌دهیم و روز و شب هر کمکی از من ساخته است در خدمت این جریان هستم.

امام جمعه اراک تاکید کرد: برای حل مشکلات هپکو و سایر صنایع استان باید هسته‌های فعال انقلابی تخصصی در حوزه صنعت راه اندازی شود و فعالان فرهنگی اجتماعی، کارگران، اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان در تعامل با هم، با سلسله جلسات کارشناسی و با جمع بندی حکیمانه یک برنامه کامل تدوین و هر چه سریع تر به اینجانب و مسئولین محترم ارائه کنندبه طوری که این برنامه باید در چشم انداز های دوساله، پنج ساله و ده ساله با استفاده از ظرفیت های قانونی، با هدف خودکفایی و با توجه به شرایط کشور تنظیم شود تا خدمت مسئولان عالی نظام ارائه گردد. 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.