حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » ۸۱ درصد از عزاداران استان مرکزی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۸۱ درصداز عزاداران در هیات‌های مذهبی این استان در آیین‌های سوگ دهه اول محرم دستورالعمل‌های بهداشتی را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام «مهدی عباسی» افزود: بیش از ۱۰۰ نفر در قالب گروه‌های نظارتی از نخستین روز ماه محرم بر فعالیت هیات‌های مذهبی نظارت کردند که در مجموع بیش از ۸۱ درصد از هیات‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: ۱۲ ستاد شهرستانی محرم در استان مرکزی تشکیل شده و فعالیت خود را از روز اول محرم آغاز کردند و در صورت مشاهده هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تذکرهای لازم را ابلاغ کرده و اکثریت هیات‌ها نیز همکاری کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: یک‌هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی در ایام دهه نخست محرم اقامه عزاداری کردند که تمامی هیات‌های ریشه‌دار و قدیمی استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشتند و شماری از هیات‌های حاشیه شهرها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند که تذکرهای لازم داده شد.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: توزیع ماسک و الکل، پرهیز از راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع چای و شربت و برپایی آئین‌ها در محیط باز ملاک‌های اصلی ستاد مقابله با کرونا در محرم بود که به تمامی هیات‌های مذهبی نیز ابلاغ شد.

وی در خصوص قمه‌زنی در اراک نیز گفت: پیش از فرا رسیدن ایام محرم با تمامی هیات‌های مذهبی نشست‌های لازم برگزار شد و تذکرهای لازم در این خصوص به افراد داده شد اما با این وجود تعداد اندکی در روز تاسوعا اقدام به این فعل حرام کردند که از سوی نیروی انتظامی در حال رسیدگی است.

یک هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.