حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » برنامه‌ ویژه روز فرهنگ پهلوانی با کسب مجوزهای لازم برگزار می‌شود

رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی:

برنامه‌ ویژه روز فرهنگ پهلوانی با کسب مجوزهای لازم برگزار می‌شود

رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی گفت: برنامه‌ ویژه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در استان مرکزی با کسب مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: هر سال در ۱۷ شوال از سوی دست‌اندرکاران ورزش پهلوانی و زورخانه برنامه‌های متنوع و متناسب با این روز برگزار می‌شد که غالباً مورد توجه قرار می‌گرفت. اما در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در خصوص برگزاری برنامه‌های گسترده و فراگیر وجود دارد و برنامه‌ها به طور فشرده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری می‌شود.

تیمور همتی اظهار کرد: ۱۷ شوال روزی است که حضرت علی (ع) با عمروبن عبدود پهلوان عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سربلند و پرچم کفر را واژگون ساخت. به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای نامیده‌اند، فرهنگی که نشان دهنده منش پهلوانی و اخلاق شایسته است.

وی افزود: ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در اعتقادات ناب اسلامی دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است که پهلوان در کنار پرورش جسم و تن روحشان را نیز از ناملایمت ها و صفات رذیله می‌زداید و صیقل می‌دهند. درب ورودی زورخانه‌ها همیشه کوتاه‌تر از قد معمول انسان ساخته می‌شود که هنگام ورود و خروج با حالت تعظیم گذر کنند و افتادگی و ادب رعایت شود و نماد فروتنی است.

رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی ادامه داد: هر سال در ۱۷ شوال از سوی این هیأت برنامه‌های گسترده، متنوع جشن و سرور در زورخانه‌های استان مرکزی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها به طور فشرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود، در صورت اخذ مجوز و موافقت ستاد مقابله با کرونا در استان مرکزی برنامه باشکوهی در ایام پیش رو و در فضای باز میادین اصلی شهر اراک برگزار شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.