حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » دفاتر کاغذی بیمه از ابتدای تیر ماه سال جاری حذف می‌شود

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: دفاتر کاغذی بیمه از ابتدای تیر ماه سال جاری در راستای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی حذف می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «محمد رضا جیریایی» افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری دفاتر صندوق بیمه سلامت همگانی و از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری نیز دفاتر کاغذی صندوق روستائیان و عشایر که ۶۰۹ نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، از چرخه درمان حذف و خدمات درمانی به این جامعه هدف از طریق نسخه نویسی الکترونیکی ارایه می‌شود.

وی بیان داشت:۱۰۰ درصد موسسات تشخیصی درمانی در استان نسخه‌نویسی الکترونیکی را به‌صورت ۱۰۰کامل انجام می‌دهند  و  در بخش دولتی که اجرای طرح از اسفند ماه سال گذشته شروع شده تاکنون  نزدیک به ۷۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازی به ارایه دفترچه کاغذی نیست و بیمه شده فقط با  کد ملی و دریافت شناسه رهگیری می‌تواند از خدمات تشخیصی درمانی استفاده کند.

جیریایی در خصوص پرداخت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد نیز گفت:  ۳۲۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال امسال بابت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شده است که از این مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و مبلغ۸۴ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال مربوط به مراکز خصوصی و مبلغ ۱۲۰میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال نیز مربوط به سطح یک روستائیان است.

وی تاکید کرد: از مجموع مبالغ پرداختی سال‌جاری به موسسات طرف قرارداد ۴۶ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال آن بابت نسخه نویسی الکترونیکی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مردم برای دریافت خدمات بیمه‌ای از سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس  eservices.ihio.gov.ir/esc  و همچنین http://shekayat.ihio.gov.ir استفاده کنند.

جیریایی افزود: http://gms.ihio.gov.ir/peopie/createsuggestion سامانه پیشنهادات مردمی است که در اختیار بیمه شدگان برای دریافت خدمات معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت:#۱۶۶۶* و پایگاه اطلاع رسانی :https://mr.ihio.gov.ir و نیز سامانه تلفنی ۱۶۶۶ استفاده کنند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.