حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » نظارت نوروزی مجتمع های بین راهی استان مرکزی ضروری است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظارت و بازرسی مستمر مجتمع های بین راهی در تعطیلات نوروزی برای عرضه مواد غذایی سالم با توجه به افزایش قیمت اقلام غذایی ضروری است.

...

کاوش نیوز: دکتر«محمد جمالیان» افزود: گروه های نظارتی از 15 اسفند ماه بر فعالیت رستوران های بین راهی استان مرکزی سرکشی می کنند و با متخلفان احتمالی برخود شدید خواهد شد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اراک اجازه نمی دهد برخی از افراد سودجو با استفاده از موقعیت اقتصادی ایجاد شده با سلامت و تغذیه مردم در ایام تعطیلات نوروزی بازی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سال گذشته در 11 هزار و 161 بازرسی نوروزی از مجتمع های بین راهی 81 مورد اخطار، 16 مورد ارجاع به مراکز قضایی و 9 مورد تعطیلی انجام شد.

دکتر جمالیان افزود: همچنین در نوروز پارسال از 6 هزار و 142 بازرسی اماکن عمومی 483 مورد اخطار گرفتند و 21 مورد ارجاع به دادگستری شده و 7 مورد نیز تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: دشمنان می کوشند که با ناامیدی مردم به اهداف پلیدشان برسند و در چنین شرایطی مسئولان باید با هوشیاری از آسیب های شدید جلوگیری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با وجود کمبود و نواقصی که در مجموعه بهداشت و درمان وجود دارد وضعیت قابل قبولی فراهم شده تا مردم کمترین مشکلات را داشته باشند.

دکتر جمالیان افزود: در آستانه سال جدید تمهیدات لازم برای آیین چهارشنبه سوری اندیشیده شده تا در صورت بروز مشکلات خدمات درمانی ارایه شود.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته در ایام نوروز ظرفیت درمانی بیمارستان های دولتی استان و 25 درصد از ظرفیت بیمارستان های خصوصی برای خدمات رسانی پیش بینی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکهزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرحله جدید بیمارستان ولیعصر(ع) اراک نیاز است تا در سه ماه اول سال 99 به بهره برداری برسد.

دکتر جمالیان افزود: تامین بخشی از این اعتبار با پرداخت تسهیلات محقق می شود که برای این مهم خوابگاه حضرت معصومه (س) اراک در رهن بانک قرار می گیرد تا با قسط اول تسهیلات به پیمانکار پرداخت شود.

وی اظهار داشت: تلاش شده که تمام نیازهای بیمارستان از استان تامین شود و برای این مهم نیز تاسیسات و دیگ بخار از ماشین سازی استان تامین می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شایعترین علت مرگ در استان همانند سایر استان ها بیماری های قلبی و عروقی است و پس از آن سکته مغزی و حوادث ترافیکی بیشترین قربانی را می گیرند.

دکتر جمالیان افزود: چاقی از علل بروز بیماری های غیرواگیر است و برای همین در این استان نیز کلینیک درمان چاقی در بیمارستان ولیعصر(ع) راه اندازی شده و عمل های جراحی ویژه افراد چاق در آن انجام می شود.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت آلایندگی اراک از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان است و وزارت بهداشت مجوز انجام این طرح پژوهشی را صادر کرده و این مهم در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی او خدمات بهداشتی و درمانی اراک نیزگفت: سقوط از بلندی، تشدید آسم، مسمومیت با مواد شوینده از جمله حوادثی است در روزهای آخر سال درخانه تکانی اتفاق می افتد.

دکتر «بهمن صادقی» افزود: زنان، کودکان و سالمندان بیشتری جزء  گروه سنی هستند که در معرض این آسیب های احتمالی قرار دارند و با آگاه سازی می توان از شدت خسارت به آنان جلوگیری و خود مراقبتی را توسعه داد.

وی اظهار داشت: 13 درمانگاه عمومی، 66 مرکز خدمات دندانپزشکی و 2 مرکز رادیولوژی در تعطیلات نوروز در اراک آماده ارایه خدمات درمانی و بهداشتی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تیم های درمانی اراک از 18 اسفندماه آماده ارایه خدمات به مردم در بخش های مختلف هستند.

دکتر صادقی افزود: خدمات درمانی و بهداشتی در مراکز استان به مردم در ایام تعطیلات انجام می شود و نیروهای درمانی با شیفت کاری پیش بینی شده آماده ارایه کمک به مردم هستند.

معاون دارو غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: تدابیر لازم برای ذخیره داوریی استان تا نیمه نخست سال جدید اندیشیده شده است و مردم نگران تامین دارو نباشند.

دکتر«علی مرادیان» افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک از معدود مراکز با کمترین بدهی به شرکت های دارویی است و تامین کننده دارو در داروخانه های دولتی در کشور است.

وی اظهار داشت: خدمات دارویی در ایام تعطیلات نوروز در داروخانه های شبانه روزی استان ارایه می شود و برای شهرهایی نظیر شازند و آشتیان که داروخانه شبانه روزی ندارند تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون دارو غذا و دارو علوم پزشکی اراک گفت: نظارت بهداشتی بر مواد غذایی از 15 اسفند در اراک آغاز شده و با چهار نوبت کاری تلاش می شود مواد غذایی سالم به دست مردم برسد.

دکتر مرادیان افزود: آزمایشگاه کشیک دانشگاه اراک آماده دریافت نمونه مواد غذایی برای اظهار نظر نهایی و جلوگیری از توزیع مواد غذایی ناسالم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: هشت مرکز درمانی شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروزی در فعال است و این مهم مراکز جامع سلامت شهر و روستا با حضور پزشک پیش بینی شده است.

دکتر«جواد نظری» افزود: برای نوروز 9 مرکز درمانی با 2 پزشک کشیک خدمات ارایه می کنند و هشت آزمایشگاه فعال و نمونه گیری بیماران را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: برای آسایش شهروندان 11 مرکز دندانپزشکی در تعطیلات نوروز به ارایه خدمات می پردازند.

وی گفت: سامانه شکایت بهداشتی، تغذیه و محیط ناسالم مراکز عرضه با شماره 190 آماده دریافت گزارش شهروندان است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مرکز اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: 40 حادثه منجر به قطع نخاع امسال در اراک اتفاق افتاد که همگی در نقاط شهری بوده است.

دکتر«ریتا ظهیری» افزود: این نوع آسیب ها می تواند با آموزش های مناسب کاهش یابد تا به سبب بروز این مشکلات جامعه متحمل خسارت مالی سربار و افت کیفیت زندگی حادثه دیده نشود.

وی اظهار داشت: باید تلاش شود تا با رعایت نکات ایمنی در آیین هایی نظیر چهارشنبه سوری از بروز آسیب های غیرقابل جبران جلوگیری کرد.

راهبری 16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با بخش دولتی، سه بیمارستان با حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.