حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » تعاونی‌های استان کردستان به دلیل مشکلات مالیاتی تعطیل شدند

مشکلات تعاونی‌های مرزنشین استان کردستان اعم از مباحث مالیاتی  همواره یکی از مواردی است که اعضا این تعاونی‌ها را دچار مشکلات زیادی کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: مشکلات تعاونی‌های مرزنشین استان کردستان اعم از مباحث مالیاتی همواره یکی از مواردی است که اعضا این تعاونی‌ها را دچار مشکلات زیادی کرده است.

هیرش محمدپور، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان کردستان در نشست بررسی مشکلات این تعاونی با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان با209هزار عضو در سال79 شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: این تعاونی تا سال95 قسمت عمده واردات استان را تعاونی مرزنشینان بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه از سال95 رکود در تعاونی مرزنشینان آغاز و عملا این تعاونی‌ها غیرفعال شد، گفت: متاسفانه هیچ‌کسی در حال حاضر جوابگوی هشت تعاونی سوخت و سایر تعاونی‌های مرزنشینان نیست و عمده مشکل این تعاونی‌ها مباحث مالیاتی است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان کردستان خاطرنشان کرد: براساس قانون، تعاونی‌های سوختی تا سقف سهمیه ارزی مشخص از مالیات معاف هستند اما متاسفانه این مهم در استان کردستان رعایت نشده است.

محمدپور افزود: تازمانی که مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها حل نشود نمی‌توان به حوزه واردات ورود پیدا کرد.

سعید احمدی عضو هیئت مدیره تعاونی مرزنشینان استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم علی رغم همه مشکلاتی که در تعاونی‌ها وجود دارد همیشه آماده همکاری هستند، اظهار کرد: عدم توجه سیاست‌گذاری مرکزی بحث اصلی تعاونی‌های مرزنشینی است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل تعاونی های مرزنشینی تامین کالاهای اساسی برای مردم مرزنشین است، افزود: رفع تعهد ارزی برای تعاونی‌ها بسیار مشکل است چراکه اگر برنامه واردات تبیین نشود صادرات با مشکل مواجه خواهد بود.

عضو هیئت مدیره تعاونی مرزنشینان استان کردستان مدعی شد: متاسفانه نمایندگان مجلس نیز در بحث تعاونی‌ها هیچ‌گونه فعالیت و پشتیبانی نداشته‌اند و در این حوزه ضعیف عمل‌کرده‌اند.

خبات مرادی، عضو هیات مدیره تعاونی مرزنشینان استان کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: تعاونی‌های مرزنشینی در این شرایط کنونی هیچ گونه کارکردی ندارند و به نظر بنده بهترین راهکار جمع‌آوری این تعاونی‌ها است.

محمد دلسوز اخگر؛ رئیس کمیسیون تهسیل تجارت، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست با بیان اینکه مبادلات تجاری شرکت‌های تجاری مرزنشینان از سال 95غیر فعال است، اظهار داشت: امروز هدف ما بررسی مشکلات این تعاونی‌ها و شرایط مرزنشینان است.

وی افزود: اگر در راستای حمایت از صادرات از بازارچه‌های مرزی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل و از واردات جلوگیری خواهد شد.

فعله‌گری نماینده امور مالیاتی استان  کردستان نیز عنوان کرد: باید رفع تعهد ارزی در سال جاری برای تمام اشخاص انجام شود تا معافیت مالیاتی شامل آنها شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.