حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان پیشران توسعه کردستان است

منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان پیشران توسعه کردستان استمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه - مریوان پیشران توسعه استان است، گفت: امیدواریم لایحه ایجاد این منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: خالد جعفری با اشاره به اینکه نشستی در راستای دفاع از تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه - مریوان در کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: استاندار کردستان، نمایندگان مردم شهرستان‌های سقز و بانه و مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد از طرف دولت به مجلس تقدیم و در مجلس شورای اسلامی هم مصوب شد ولی مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای اعلام نظر نهایی این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، یادآور شد: مسوولان استان در کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاعیات و شفاف سازی‌های لازم در خصوص منطقه آزاد بانه - مریوان را انجام دادند.

جعفری تاکید کرد: در مرحله بعدی لایحه ایجاد این مناطق در دستور کار مجمع تشخیص مصحلت نظام برای رای گیری قرار می‌گیرد و در صورت رای آوردن برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به ارتباط و تعامل مطلوب بین اقلیم کردستان عراق و ایران معتقدیم منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه و مریوان می‌تواند پیشران توسعه استان باشد.

وی با اشاره به اینکه مرزهای کردستان جزو معدود مرزهای ایران اسلامی بوده که در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و همواره فعال بوده است، افزود: طی ۲ سال اخیر میزان مبادلات مرزی شامل صادرات، ترانزیت و واردات از مرزهای کردستان به خارج از کشور ۶ میلیارد دلار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: اولویت ما در منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه - مریوان پرداختن به بخش صنعت است که هم برای استان و هم کشور در ایجاد ثروت و اشتغال مثمرثمر خواهد بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.