حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » اشتغال در بخش اصناف کردستان ۲۳ درصد افزایش یافت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اشتغال در بخش اصناف این استان در هفت سال اخیر (فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم) نسبت به ماقبل آن ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: بختیار خلیقی با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌های کسب صادر شده قبل از سال ۹۲، ۵۵ هزار و ۶۴۱ فقره بوده است، اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون این میزان به بیش از ۷۰ هزار  فقره رسیده و به عبارتی رشد ۲۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال بخش اصناف تا قبل از سال ۹۲، ۱۴۴ هزار و ۶۶۶ نفر و در حدود هفت سال اخیر این تعداد به ۱۷۷ هزار و ۸۴۰ نفر رسیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه میزان اشتغال بخش اصناف طی سال‌های مذکور ۲۳ درصد افزایش داشته است، افزود: قبل از سال ۹۲ در بخش فرض ۶۰ هزار نفر اشتغال داشتند و این میزان به ۹۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

خلیقی از افزایش ۳۱ درصدی میزان اشتغال بخش تجارت خبر داد و یادآور شد: در این هفت سال میزان اشتغال بخش تجارت از ۲۰۶ هزار و ۶۶۶ نفر به ۲۶۹ هزار و ۸۴۰ نفر رسیده است.

وی به تعداد انبارهای ثبت شده در سازمان انبارها و مراکز نگهداری کالا به منظور ممانعت از قاچاق اشاره کرد و گفت: قبل از سال ۹۲ تنها ۲۷۳ انبار ثبت شده در استان داشتیم که این میزان به هفت هزار و ۲۱۳ انبار افزایش پیدا کرده یعنی رشد ۲ هزار و ۵۴۲ درصدی داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: تعداد مجوزهای صادره دخانیات تا قبل از سال ۹۲، سه فقره بوده که طی سال ۹۲تا پایان ۹۸ به ۱۴۷ فقره یعنی چهارهزار و ۸۰۰ درصد رشد پیدا کرده است.

خلیقی با اشاره به اینکه صدور مجوز شرکت‌های پخش در استان ۸۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: تعداد مجوزهای صادره شرکت‌های پخش هم از  پنج فقره به ۴۶ فقره افزایش یافته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.