حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » ۳۰ طرح بزرگ تا پایان دوره دولت دوازدهم در کردستان بهره‌برداری می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با تخصیص ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به استان، ۳۰ طرح بزرگ تا پایان دوره دولت دوازدهم در کردستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: علاوه بر این اعتبار، چندین میلیارد ریال دیگر هم در اواخر سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای طرح‌های استان مصوب شد که با تخصیص آن تا چند ماه آینده، شاهد به ثمر نشستن خدمات دولت در توسعه زیرساختهای استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اولویت تزریق این اعتبار برای طرحهایی است که تا پایان دوره دولت دوازدهم (تابستان ۱۴۰۰) قابلیت اتمام داشته باشند، افزود: از جمله این طرح‌ها، راه‌آهن سنندج - همدان - تهران است که دکتر نوبخت در بازدید از این طرح بر لزوم اتمام به موقع آن و تسریع در انجام عملیات اجرایی تاکید داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ از دی ماه سال گذشته تاکنون هزینه شده است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه طرحهایی که قرار است از اعتبار افزایشی استان برخوردار شوند، از قبل بررسی شده است، افزود: تصفیه خانه آب شرب دیواندره و دانشکده صنعت ومعدن قروه از جمله این طرحهاست که تلاش می شود زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه رقم قابل توجهی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای استان مصوب شد، گفت: با تخصیص این مبلغ در چند ماه آینده ۳۰ طرح مهم به بهره برداری و قدم موثری در راه توسعه استان برداشته می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تامین زیرساخت و بسترسازی برای توسعه همه جانبه است، افزود: در این سفر تفاهم نامه آبرسانی به شهرستانهای قروه، بیجار و دهگلان با ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال منعقد شد که قدم بزرگی برای بهره‌مندی شهرها و روستاهای این مناطق در مدت زمان کوتاه از آب آشامیدنی سالم و پایدار است.

نصراللهی‌زاده اضافه کرد: در کنار این طرح، توان سدها از جمله سیازاخ، سورهال و سنگ سیاه طرح‌هایی برای توسعه کشاورزی و تبدیل دیمزراها به کشت آبی هم مورد بررسی قرار گرفت .

تکمیل عملیات اجرایی محورهای بیجار - همدان، کامیاران - مریوان و گردنه صلوات آباد سنندج، رفع نواقص فرودگاه سنندج و تکمیل سریعتر فرودگاه سقز از دیگر طرحهایی بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان آن را در ارتقای رفاه مردم موثر دانست.

وی افزود: در بخش فرهنگی هم رییس سازمان برنامه و بودجه با بازدید از روند پیش تولید سریال سنجرخان، به ساخت آن کمک کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲ روز( ۱۵ و ۱۶ بهمن) مهمان مردم و مسوولان کردستان بود و در این مدت کوتاه، چند طرح از جمله سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان را افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح دیگر را نیز آغاز کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.