حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » ایجاد مراکز داوری به حل اختلافات فعالان اقتصادی کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: ایجاد مراکز داوری به توسعه فضای کسب و کار و حل اختلافات میان فعالان اقتصادی کمک می کند.

...

کاوش نیوز: جبار کیانی پور در همایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی استفاده از ظرفیت نهادهای داوری در حل و فصل دعاوی و مشکلات حقوقی، تجاری، اقتصادی و صنفی در اتاق یاسوج اظهار داشت: بردن اختلافات به دستگاههای قضایی تنها راه برای حل و فصل شکایت ها و دادخواهی ها نیست.

وی افزود: یکی از شیوه های بسیار موفق و رایج در دنیا در زمینه حل اختلافات فعالان اقتصادی، داوری است که مانند مصالحه، سازش و میانجی گری می تواند کوتاه ترین راه جایگزین برای حل و فصل اختلافات را ایجاد کند.

کیانی پور بیان کرد: هم اکنون تشکیل مراکز داوری تخصصی یکی از مهمترین راهکارهای امنیت قضایی کشور است که باعث کاهش پرونده ها در محاکم و بالا بردن نظم عمومی حقوقی میشود.

وی با اشاره به اینکه مراکز داوری بهترین راه حل برطرف کردن اختلافات میان فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: با ایجاد مراکز داوری بار سنگینی از دوش دادگستری برداشته و این نهاد امنیتی می تواند به امور مهمتر نظم عمومی بپردازد.

کیانی پور با بیان اینکه تشکیل مراکز داوری یک ضرورت انکار ناپذیر است، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد و میزان اختلافات در حوزه اقتصادی طوری افزایش یافته که دادگستری ها عاجز مانده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: تعداد زیاد پرونده ها بلایی بر سر محاکم و قضات آورده است که دودش به چشم فعالان اقتصادی می رود.

کیانی پور افزود: محاکم و دادگستریها بیش از بخش خصوصی ضرورت تاسیس مراکز داوری را تشخیص داده اند و به طور جدی برای ایجاد آنها تلاش می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کسی که یک بار با پرونده حقوقی مواجه شده باشد، میزان اهمیت استفاده از ظرفیت مراجع داوری را درک خواهد کرد.

عیسی حسنی استفاده از مراجع داوری را یکی از شاخه های مشارکت دادن مردم در حاکمیت دانست و اظهار داشت: حاکمیت برای تداوم نیاز به مشارکت مردم دارد که مراکز داوری می توانند زمینه این همکاری را فراهم کنند.

وی افزود: نهاد داوری یکی از ضروریاتی بوده که احیای آن نیازمند اصلاح، تکمیل و تغییر باورها است.

حسنی بیان کرد: اگر نهاد داوری احیا شود ۴۰ درصد دادرسی ها در دادگاه ها کاسته خواهد شد.

وی سرعت عمل در رسیدگی و دریافت رای قطعی را از دیگر مزایای احیای مراجع داوری دانست و تصریح کرد: تغییر باور اصناف، تجار و فعالان اقتصادی می تواند در احیای نهاد داوری تاثیر بسزایی ایجاد کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر فعالان اقتصادی در قراردادهای خود قید کنند که موارد اختلافی را به مراجع داوری ارجاع می کنند، زودتر به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

 حسنی خواستار رعایت اخلاق داوری در مراحل انجام کار شد و گفت: کارشناسان هر صنف و رشته بهترین داوران برای اختلافات حوزه فعالیت خود هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.