حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » 503 پرونده طلاق در قزوین ثبت شد

 503 پرونده طلاق در قزوین ثبت شدرییس دادگستری شهرستان قزوین گفت: بهار امسال 503 پرونده طلاق در قزوین ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

...

کاوش نیوز: به نقل از روابط عمومی دادگستری حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو افزود: طبق معمول پرونده‌های حقوقی و خانوادگی در کشور سالانه افزایش 10 تا 15 درصدی دارند اما خوشبختانه شهرستان قزوین در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش 28 درصدی در طلاق داشته است.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین افزود: سال گذشته 42 هزار پرونده شامل پرونده های کیفری، دادگاه انقلاب و خانواده و حقوقی در دادگستری شهرستان قزوین رسیدگی شد که از این تعداد 6 هزار و 568 پرونده مربوط به اختلافات خانوادگی بود.

وی با اشاره به عوامل کاهش طلاق در قزوین گفت: استقرار شورای حل اختلاف در دادگاه برای صلح و سازش پرونده ها، برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج ، استقرار یک تیم از مشاوران بهزیستی در دادگستری و فعالیت 25 مرکز مشاوره در سطح شهرستان با مجوز سازمان بهزیستی از جمله دلایل کاهش طلاق هستند.

کثیرلو با اشاره به عوامل موثر در بروز طلاق ابراز کرد: برگزار نشدن دوره های آموزشی، تاثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد از جمله عوامل افزایش طلاق هستند.

وی افزود: اعتیاد رتبه سوم تا چهارم علت طلاق را در شهرستان قزوین دارد و باید دستگاه های اجرایی مرتبط با جدیت بیشتری در این مسئله ورود کنند.

این مسئول با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد: طبق آمارها حدود 40 درصد از اختلافات همسران در پنج سال اول زندگی یا دوران نامزدی به وقوع می پیوندد که علت اصلی آن نداشتن مهارت‌های زندگی و توانایی مدیریت بحران‌ها و مشکلات است.

رییس دادگستری شهرستان قزوین با بیان اینکه سامانه تصمیم متشکل از روانشناسان، مشاوران مذهبی و حقوقدانان در استان راه اندازی شده است گفت: همسرانی که به دادگاه مراجعه می‌کنند ابتدا به این مرکز ارجاع داده می‌شوند و در صورت حل نشدن مشکل، پرونده آنها در دستگاه قضا پیگیری می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.