حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » ورود پرونده به محاکم قضایی استان گلستان ۲۴ درصد کاهش یافت

ورود پرونده به محاکم قضایی استان گلستان ۲۴ درصد کاهش یافت

 رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: در ۲ ماهه ابتدای امسال شاهد کاهش ۲۴ درصدی ورود پرونده به محاکم قضایی استان گلستان بوده‌ایم.

...

ورود پرونده به محاکم قضایی استان گلستان ۲۴ درصد کاهش یافت

 

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: در ۲ ماهه ابتدای امسال شاهد کاهش ۲۴ درصدی ورود پرونده به محاکم قضایی استان گلستان بوده‌ایم.

به گزارش کاوش نیوز، هادی هاشمیان، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: در 2 ماهه ابتدای سال گذشته 53 هزار پرونده و مدت مشابه امسال 40 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان گلستان شد.

وی افزود: در یک سال گذشته ترقی خوبی داشتیم و از رتبه 24 کشور به رتبه 2 کشور رسیدیم و ازنظر سیستمی و الکترونیکی تغییرات زیادی داشتیم، الکترونیکی شدن روند دادرسی سبب کاهش تخلفات می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: تنها یک هزار و 900 پرونده از سال 93 به قبل در دستگاه قضایی استان گلستان داریم و در بخش نظارت بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز خوب عمل شده است.

هاشمیان گفت: با توجه به فضای فیزیکی کمی که در زندان‌ها داریم تنها کسانی که باید مجازات شوند برای جرم‌هایی مانند اختلاس، قتل یا سرقت به زندان‌ها می‌روند، در سال گذشته 24 درصد از ورود به زندان‌ها کاهش داشته است که شامل 4 هزار و 700 نفر می‌شود.

به گفته وی، یکی از معضلات ما در استان گلستان، تعداد زیاد پرونده‌ها است، در سال 93 تعداد پرونده‌ها بین 220 تا 250 هزار فقره و در سال گذشته 300 هزار پرونده وارد تشکیلات قضایی استان شده است، نرمال تعداد پرونده در کشور برای هر 100 هزار نفر 400 پرونده است درحالی‌که در استان این رقم درازای هر 100 هزار نفر 530 پرونده است.

هاشمیان اظهار کرد: برای پیشگیری از افزایش تعداد پرونده‌ها باید اطلاعات حقوقی مردم را بالا ببریم و در این راستا تلفن 129 و واحد ارشاد و معاضدت دادگستری همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان افزود: در 2 ماهه ابتدای امسال مجموعاً 19.14 درصد از جرائم استان برابر با 5 هزار و 800 فقره جرم کاهش داشته است.

هاشمیان گفت: فعالیت‌های خوبی در شورای فرهنگ عمومی بیت‌المال انجام شد و 89 هکتار از اراضی کشاورزی، 92 هکتار از اراضی جنگلی و 924 هکتار از اراضی مرتعی آزاد شد.

وی بابیان اینکه 32 درصد از پرونده‌ها به واحد صلح و سازش ارجاع شده و مشکلات مردم در این واحد حل‌شده است گفت: وجود اقوام مختلف در استان گلستان یک تهدید و یک پتانسیل است، از امکان این گروه‌ها استفاده کرده و فرهنگ صلح و سازش را گسترش دادیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: برای کاهش نرخ طلاق نیز آموزش‌های قبل از ازدواج را راه‌اندازی کردیم، در سال 92 تعداد 3 هزار و 324 مورد، سال 93 تعداد 3 هزار و 550 مورد و در سال 94 تعداد 3 هزار و 616 مورد طلاق در استان گلستان ثبت شد که رشد سریعی را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: در شهرستان‌های علی‌آباد، کردکوی، گرگان و گنبد در کنار دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج دوره آموزشی جداگانه نیز اجرا شد که در عرض 15 ماه یک‌هزار و 200 زوج در آن شرکت کرده و از این تعداد پس از 15 ماه تنها یک زوج برای طلاق مراجعه کردند.

هاشمیان با اشاره به دستگیری مجرم با 13 فقره قتل خاطرنشان کرد: این پرونده به کیفرخواست منتهی شد و پس از رسیدگی محاربه در نظر گرفته شد و بعد به دادگاه انقلاب رفت و اعلام شد که محاربه نیست، برای رفع این اختلاف پرونده در دیوان عالی کشور است.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با اشاره به پرونده قتل چهارراه تابلو گرگان نیز گفت: این پرونده دادرسی شده و حکم قصاص برای آن صادرشده و پس از تائید دیوان عالی کشور هم‌اکنون منتظر استیذان است.

هاشمیان گفت: مورد جدیدی از ساخت‌وساز غیرمجاز نداریم و به‌صورت کامل متوقف‌شده است، همه عناصری که می‌توانستند در این مسیر به ما کمک کنند را وارد کردیم، باید از همان ابتدا جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز گرفته شود.

وی با اشاره به موضوع کلاه‌برداری در آزادشهر گفت: این موضوع شرکت هرمی است که از یک سال گذشته باخبر شدیم و در همان زمان تذکرات لازم داده شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها 10 روز کاهش داشته و از 96 روز به 86 روز رسیده است، رتبه نخست پرونده‌های حقوقی مطالبه طلب و رتبه نخست پرونده‌های کیفری نیز سرقت است.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.