حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » رسیدگی به 6 هزار و 207 پرونده در مراجع حل اختلاف

عملکرد ده ماهه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی؛

رسیدگی به 6 هزار و 207 پرونده در مراجع حل اختلاف

رسیدگی به 6 هزار و 207 پرونده در مراجع حل اختلافمدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 6 هزار و 207 پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف رسیدگی شد.

...

کاوش نیوز: سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد ده ماهه حوزه روابط کار اظهار کرد: در سال 96 تعداد 5 هزار و 62 دادخواست در هیات های تشخیص و هزار و 145 دادخواست در هیات های حل اختلاف که در مجموع 6 هزار و 207 پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7درصد کاهش شکایات را شاهد بودیم.
وی افزود: میانگین مدت رسیدگی به پرونده های هیات تشخیص 15 روز و پرونده های حل اختلاف 33 روز بود که در نهایت 43 درصد پرونده ها به صورت توافقی و سازش حل و فصل شد، یعنی این تعداد پرونده به دستگاه های قضایی مانند دادگستری و دیوان عدالت اداری ارجاع نشد که همین موضوع به معنای کاهش هزینه های مردم و دولت است.
مازندرانی با اشاره به اینکه 7 کارگاه با 405 کارگر در استان به منظور حفظ اشتغال مورد حمایت قرار گرفتند، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد 3 هزار و 693 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
وی اذعان داشت: تشکیل 8 شورای اسلامی کار برای کارگاه های بالای 35 نفر و 45 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی برای کارگاه های بالای 10 نفر از دیگر اقدامات حوزه روابط کار در ده ماهه سال 96 است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی بیان کرد: تعداد بازرسی های موردی و ادواری کارگری 20هزار و 49 مورد بود که از این تعداد 45 مورد از معادن سطح استان بازرسی انجام شد.
وی ادامه داد: 82 مورد بازرسی ویژه در خصوص مشاغل سخت و زیان آور انجام گرفت و به 86 مورد از درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و شرکت های خدماتی رسیدگی شد.
مازندرانی با اشاره به بازرسی ها در حوزه اشتغال اتباع خارجی گفت: از ابتدای سال 811 مورد بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی انجام شد که 73 مورد اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی شناسایی و 60 مورد جایگزین نیروی کار داخلی بجای اتباع خارجی صورت گرفت.
وی همچنین عنوان کرد: امسال دو همایش مسئولین ایمنی در کارگاه های ساختمانی و همایش مشاغل سخت و زیان آور با رویکرد بهبود محیط کار و مطالبات حقوقی کارگران و کارفرمایان در استان برگزار شد. استانداری - چهارشنبه


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.