حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » فعال شدن کانون های شمال و شرق، هوای خوزستان را خاکی کرد

 فعال شدن کانون های شمال و شرق، هوای خوزستان را خاکی کردکارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گرد و غبار امروز ناشی از فعال شدن کانون های داخلی خوزستان در شمال و شرق این استان بوده است.

...

کاوش نیوز: علیرضا آذریان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط استان به ویژه شهرهای شمالی اظهار داشت: امروز میزان غلظت گرد و غبار در شهرهای شمالی از جمله دزفول و شوش و شهرهای شرقی ماهشهر و امیدیه بیش از سایر نقاط استان بوده است، که دلیل آن فعال شدن کانون های شمال استان در منطقه فکه و کانون های شرق استان در اطراف اهواز بوده است.

وی با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار از دیروز در استان افزود: وزش باد باعث تشدید پدیده گرد و غبار شده است.

آذریان اضافه کرد: کانون های شمال استان از نوع کانون های ماسه ای و رملی است که با وزش باد، افزایش دما و کاهش رطوبت فعالیت آنها تشدید می شود.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اعلام کرد که در ساعت 10 امروز میزان غلظت ذرات گرد وغبار 10 میکرونی در شهرهای دزفول 984 ،شوش 840 ، اندیمشک 610 ، امیدیه 513 ، بهبهان 317 ،اهواز 242، سوسنگرد 234،حمیدیه 225 ،شادگان 217 ، آبادان 220 و بندرامام 210 میکروگرم برمترمکعب رسیده است.

آلودگی هوای دزفول در ساعت 9 امروز یک هزار و 250 میکروگرم بر مترمکعب (هشت برابر حدمجاز) بوده است.

این دومین بار طی یک هفته گذشته است که دزفول بالاترین میزان آلودگی هوا را در استان به خود اختصاص می دهد، این در حالیست که کیفیت این شهر پیش از این جزء مناطق مطلوب تر استان بوده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.