حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » کنترل 89 هزار هکتار کانون ریزگرد در اهواز در حال انجام است

 کنترل 89 هزار هکتار کانون ریزگرد در اهواز در حال انجام استاستاندار خوزستان گفت: براساس مطالعات انجام شده ، کنترل 89 هزار هکتار از کانون های جنوب شرق اهواز به عنوان فعال ترین کانون های ریزگرد در دستور کار قرار دارد.

...

کاوش نیوز: غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از کانون های ریزگرد در جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعت نهال کاری در این کانون های ریزگرد از سال های گذشته تاکنون مناسب بوده و در برخی از قسمت ها، نهال ها رشد بهتری داشته اند.

وی افزود: در برخی از بخش های این کانون ها به دلیل گرما، خشکسالی و کمبود آبیاری نهال ها رشد خوبی نداشته و بخشی از بین رفته اند که باید نهال جدید جایگزین آنها شود.

استاندار خوزستان گفت: نهال های این کانون های ریزگرد نسبت به 45 روز گذشته رشد قابل توجهی داشته و اکنون نیز باتوجه به گرمای شدید دستور لازم برای آبرسانی به موقع به این نهال ها صادر شده است.

وی بیان کرد: امید است با برنامه زمان بندی مناسب و کار مطالعاتی گسترده ای که در مرکز تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با همکاری دانشگاه شهید چمران و سایر دانشگاه ها آغاز شده، بتوانیم پدیده ریزگردها را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر کانالی که به سمت تالاب شریفیه حفر شده با جدیت در حال پیشرفت است و کانال های فرعی آبیاری نیز فعال است.

استاندار خوزستان گفت: اکثر این کانال های فرعی به سمت تالاب شریفیه فعال بوده و مابقی نیز ظرف 2 هفته آینده فعال می شوند و امیدواریم تا پاییز امسال طرح آبرسانی به این تالاب نیز اجرا شود.

وی بیان کرد: تالاب منصوره و شریفیه از کانون ها ریزگرد اهواز بود که سال گذشته تالاب منصوره آبگیری و امسال نیز تالاب شریفیه در حال آبگیری است تا بتوانیم مدیریت خوبی بر پدیده ریزگردها داشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه با این شرایط و برنامه ریزی به آینده امیدوارم گفت: در جنوب شرق حقآبه هورالعظیم داده شده و اعتبارات خوبی نیز برای مقابله با این پدیده اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 20 هزار هکتار از کانون های ریزگرد اهواز نهال کاری شده ،12 هزار هکتار مدیریت چرا انجام شده، هفت هزار هکتار آب اندازی شده و یک هزار و 500 هکتار نیز مالچ پاشی و نهال کاری شده که می توان گفت بیش از 42 هزار هکتار مدیریت شده اند.

استاندار خوزستان گفت:تلاش می شود امسال سطح آب اندازی کانون های ریزگرد به 16 هزار هکتار برسد تا بتوان تا سال آینده 89 هزار هکتار را مدیریت کنیم.

وی گفت: تاکنون اهالی مناطق همکاری خوبی در زمینه نهالکاری داشته و در برخی مناطق که اهالی مدیریت نهال ها را بر عهده دارند در حال حاضر نهال ها شرایط مناسبی دارند.

شریعتی ادامه داد: مسائل اجتماعی و معارض مانع سرعت بخشی به کار می شود اما انتظار می رود حداقل مناطقی که معارض هستند نیز در زمینه کاشت نهال و مهار ریزگردها همکاری بهتری داشته باشند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.