حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » طرح بهسازی جاده آبشار شوی در دزفول آغاز شد

 طرح بهسازی جاده آبشار شوی در دزفول آغاز شدمعاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت:عملیات بهسازی بخشی از جاده کوهستانی آبشار شوی با تعیین پیمانکار آغاز شده است.

...

کاوش نیوز: عبدالحسین پوررکنی با بیان اینکه دسترسی به آبشار شوی از 2 مسیر امکان پذیر است افزود: یکی از مسیرهای دسترسی به این آبشار از طریق جاده سرتنگ می باشد که عملیات بهسازی 10 کیلومتر از این مسیر از سه راهی لیوس تا سرتنگ در مرحله اجراست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است افزود: دومین مسیر دسترسی به ابشار شوی از طریق جاده تله زنگ می باشد که قرار است بهسازی این جاده از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری تامین شود.

پوررکنی اضافه کرد:20 روستا در این مسیر وجود دارد که از اعتبارات آنها برای بهسازی این جاده استفاده خواهد شد.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دزفول در خصوص احداث اقامتگاه برای گردشگران در اطراف آبشار شوی نیز بیان داشت: احداث اقامتگاه در کارگروه تایید شده و در مرحله صدور مجوز است .

وی با بیان اینکه احداث اقامتگاه ویژه گردشگران در روستای سرتنگ افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ابراز امیدواری کرد با تکمیل این اقدامات شاهد رونق گردشگری در منطقه باشیم.

آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آبشار شوی به ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال استان خوزستان می باشد که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.