حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » ۲۲ کارگاه ساختمانی متخلف در زمینه مقررات ایمنی پلمپ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲ کارگاه ساختمانی متخلف که مقررات ایمنی و حفاظتی را رعایت نکردند پلمب شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسن نوری اظهار داشت: تعداد کارگاه های پلمب شده متخلف نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد به طوری که سال گذشته ۳۳ کارگاه متخلف پلمب شد و امسال این رقم به ۲۲ کارگاه رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کارگاههای ساختمانی و فعالیت های عمرانی یکی از پر مخاطره ترین کارگاهها محسوب می شوند، بیشترین و شدیدترین حوادث نیز در این کارگاه ها اتفاق می افتد به طوری که برخی از این حوادق منجر به نقص عضو و یا فوت کارگر می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از حوادث ناشی از کار در استان مربوط به کارگاه های ساختمانی است، افزود: ۴۰ درصد از این حوادث مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است.

نوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم  به منظور صیانت از نیروی انسانی شاغل در این کارگاهها و پیشگیری از حوادث، عوامل اجرائی مانند صاحبان کار، پیمانکاران، مجریان و مهندسین ناظر اهتمام ویژه ای در خصوص رعایت مقرات و آئین نامه های حفاظت فنی و نظارت بر کار کارگران در خصوص رعایت مقررات ایمنی و حفاظت کار داشته باشند.

وی گفت: با وجود بازرسی های به عمل آمده و صدور ابلاغیه رفع نقص تعدادی از این کارگاهها توجهی به این موضوع نداشته اند که  منجر به پلمپ این کارگاه ها شد.

 

۳هزار و ۵۸۲ بازرسی از واحدهای کارگری

وی از ۳هزار و ۵۸۲ بازرسی از واحدهای کارگری سطح استان در شش ماهه اول سالجاری نیز خبر داد و افزود: این بازرسی ها به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به حفاظت فنی توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شد.

نوری خاطرنشان کرد: در طی این بازرسی ها ۷۳ کارفرمای متخلف از طریق مراجع قضائی تحت تعقیب قرار گرفتند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.