حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » 80 درصد تخلفات اداری ناشی از سهل انگاری است

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور:

80 درصد تخلفات اداری ناشی از سهل انگاری است

 80 درصد تخلفات اداری ناشی از سهل انگاری استمعاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت: 80 درصد تخلف و جرایم اداری ناشی از سهل انگاری، غفلت و اعتماد کردن ها است و وقوع آن موجب نا امیدی مردم می شود.

...

کاوش نیوز: علی فرهادی در همایش بازرسی و ارتقای سلامت اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید در زمینه های مختلف اداری از جمله قوانین و مقررات، بودجه، جابه جایی های اعتباری، عمرانی، حقوق نیرو و حتی مرخصی آموزش ببینند و با وظایف خود به طور صحیح آشنا شوند.

وی همچنین از صدور کارت های بازرگانی یک بار مصرف نیز انتقاد کرد و گفت: صاحبان این کارت ها بدهی مالیاتی زیادی دارند و باید اتاق بازرگانی ایران این امور را ساماندهی کند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه امسال حجم واردات به کشور دو برابر افزایش یافته است گفت: متاسفانه برخی کالاهایی وارداتی با قیمت بیش از دو برابر فروخته می شود.

وی گفت: هم اکنون شرکت هایی یک شبه در کشور ایجاد شده اند و دست به واردات نیز می زنند، چرا این امور رسیدگی نمی شود.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از نحوه واگذاری امور به بخش خصوصی نیز گلایه کرد و افزود: در خصوص سازی اهلیت مد نظر قرار نگرفته است فردی که در زمینه مالی دارای پرونده است کار به آن واگذار شده که در نهایت ورشکستی و بیکاری نیرو به همراه داشته است.

فرهادی از نحوه فروش سکه نیز انتقاد کرد و گفت: بعضا برخی از افراد تسهیلات گرفته و در همان روز هم سکه خریداری کرده اند.

وی بر ایجاد دادستان ویژه جرایم اداری و مالی تاکید کرد و افزود: با ایجاد این دادستانی مبارزه با جرایم تخصصی تر انجام خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در بیشتر کشورها دادستان ویژه برای حوزه های مختلف از جمله رسیدگی به جرایم مالی اداری، امور اقتصادی وجود دارد باید نظام از این تجربه قضایی دنیا استفاده کند.

فرهادی گفت: براساس نظرسنجی در یک اداره 60درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که برای تسریع در کار خود رشوه داده اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.