حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » خسارت ۱۲.۸ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست خراسان شمالی

خسارت ۱۲.۸ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست خراسان شمالیمدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: متخلفان در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کردند که ۲۳۲ پرونده تخلف رسیدگی شده است.

...

کاوش نیوز: مهدی الله پور اظهار داشت: در مرحله رسیدگی به این پرونده ها ۳۶۴ متخلف شناسایی شدند که ۲۲۹ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال خسارت از متخلفان وصول شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال، صید غیرمجاز آبزیان هشت قطعه، شکار غیرمجاز  ۲۰۸ قطعه پرنده، شکار غیرمجاز ۳۵ راس پستاندار، زنده گیری ۱۰۴ قطعه پرنده، زنده گیری ۱۰ راس پستاندار و صید غیرمجاز یک مورد مار شناسایی شد.

وی تصریح کرد: زنده گیری پرندگان شامل زنده گیری سهره، کبک، دلیجه، بالابان، شاهین و عقاب طلایی بود که سهم اصلی را کبک و سهره داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: زنده گیری پستانداران هم شامل ۶ راس بره میش، یک توله شغال و سه توله گرگ بود و طی سال گذشته از ۱۰ مورد شکار نیز پیشگیری شد.

وی با اشاره به اینکه نگهداری، خرید و فروش وحوش تخلف است، افزود: پارسال چهار مورد خرید و فروش مرغ مینا در استان شناسایی و با عاملان آن برخورد شد و همچنین ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز، ۶۰ قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان کشف شد.

الله پور گفت: پارسال ۳۷۵ هزار و ۴۴۴ مترمربع از عرصه های طبیعی در مناطق زیر مدیریت حفاظت محیط زیست استان، دچار تخریب شد و همچنین به تخلف تعلیف غیرمجاز ۲۶ هزار و ۱۶۹ راس دام رسیدگی شد که عمدتا در مناطق میاندشت جاجرم، گلیل و سرانی شیروان، قرخود مانه و سملقان و ساریگل اسفراین گزارش شده بود.

وی اظهار داشت: آتش سوزی مراتع در مناطق زیر مدیریت نیز حدود ۵ هزار مترمربع در حاشیه منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، صدور ۸۵ اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده، آموزش در مدارس به میزان هزار و ۶۷۲ نفر ساعت را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.