حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های حوزه ی آب وفاضلاب استان

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های حوزه ی آب وفاضلاب استان

 

استاندار خراسان رضوی از روند اجرایی چندین پروژه ی آب و فاضلاب شهر مقدس مشهد بازدید کرد.

...

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های حوزه ی آب وفاضلاب استان

 استاندار خراسان رضوی از روند اجرایی چندین پروژه ی آب و فاضلاب شهر مقدس مشهد بازدید کرد.
به گزارش کاوش نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان از تصفیه خانه های فاضلاب در حال احداث خین عرب و التیمور، که یکی از تصفیه خانه های مدرن کشور به شمار می روند بازدید کرد.
وی همچنین از پروژه ی مخازن زون A هیدرو پاور که نخستین نیروگاه برق آبی کوچک در مسیر خطوط آب رسانی در کشور با استفاده از پمپ معکوس و با قابلیت اتصال به شبکه ی برق سراسری است؛ بازدیدبه عمل آورد.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه ی این بازدیدها با بیان این که موضوع تامین آب همواره یکی از دغدغه های مسئولان کشور به ویژه در شرق کشور بوده است؛ خاطر نشان کرد: مشهد نیز علی الخصوص در بخش های مرکزی با این چالش مواجه است.
رشیدیان یکی از مهمترین علل مهاجرت روستائیان به حاشیه ی شهرهای بزرگ را کمبود آب و خشکسالی دانست و افزود: اگر بتوانیم این مهم را برای انان تامین کنیم زمینه ی افزایش تولید و اشتغال فراهم شده و مهاجرت معکوس محقق می شود.
وی با اشاره به تدوین طرح های بلند مدت انتقال آب از دریای عمان و آب های ژرف، تصریح کرد: بهترین کار در شرایط کنونی که منجر به کاهش مصرف آب می شود؛ استفاده از پساب ها برای آبیاری فضای سبز و صنعت است.
استاندار خراسان رضوی به وجود ظرفیت قابل توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای اجرای پروژه های حوزه ی آبفا از توانمندی آن ها استفاده کرد.
رشیدیان با بیان این که اجرای این پروژه ها توسط مشاوران و پیمانکاران استان، نشان از تخصص بالای نیروی انسانی دارد؛ بر لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
وی گفت: علی رغم بارش های مطلوبی که از ابتدای سال تا کنون داشته ایم؛ اما با توجه به خشکسالی های متوالی، همجنان با محدودیت منابع آب مواجه ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که بیش از 90 درصد مصارف آب در بخش کشاورزی است؛ خاطر نشان کرد: مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف، کشت های جایگزین، توسعه ی کشت های گلخانه ای و کشت فراسرزمینی از جمله روش هایی است که باید به منظور استفاده ی بهینه از منابع آب دنبال شود.
گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی در پایان این بازدید، یادمان تصفیه خانه ی فاضلاب التیمور را امضا کرد.  


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.