حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » کارگروه تشکیل شهرک کشاورزی در شمال استان ایجاد خواهد شد

استاندار گلستان با اشاه به اهمیت مسائل کشاورزی در استان گلستان، اظهار کرد: کارگروهی در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان جهت ایجاد شهرک کشاورزی در قالب پکیجی 6 هزار هکتاری تشکیل خواهد شد.

...

به گزارش کاوش نیوز از گرگان، دکتر حسن صادقلو در دیدار با دکتر قزلسفلو رئیس پژوهشکده محیط های خشک ایران با بیان اینکه ایده این شهرک کشاورزی ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح شهرک کشاورزی در واقع طرحی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است چرا که بر محور تقویت تولید داخلی، صادرات و همچنین استفاده از دانش روز بنیان گذاری شده است.

در این دیدار رئیس پژوهشکده محیط های خشک ایران پیش شناختی از ایده شهرک کشاورزی ارائه کرد و گفت:بر اساس این طرح 10 پکیج 6هزار هکتاری با محوریت محصولات زراعی، باغی و توسعه گلخانه ای و همچنین صنایع تبدیلی، دامپروری و شیلات در شمال استان احداث خواهد شد.

وی افزود: هدف این طرح ایجاد امنیت غذایی و توسعه صادرات خصوصاً با محوریت کشورهای حوزه دریای خزر و روسیه خواهد بود.

وی یادآور شد: این طرح با استفاده از مدیریت انطباقی و گونه های سازگار با اقلیم خشک و نیمه خشک و در سطح محور شمالی استان از غرب تا شرق اجرایی خواهد شد.

دکتر قزلسفلو مدل سرمایه گذاری این طرح را استفاده از ظرفیت بخش های تعاونی، خصوصی، نیمه خصوصی و سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح مقابله با بیابانی شدن اراضی شمالی استان است.

لازم به ذکر است طرح شهرک کشاورزی از سوی دکتر عباسعلی قزلسفلو استاد دانشگاه مشهد و رئیس پژوهشکده محیط های خشک ایران ارائه گردیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.