حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » خروجی یادواره‌های شهدا باید ایجاد سبک زندگی باشد

 خروجی یادواره‌های شهدا باید ایجاد سبک زندگی باشد یکی از راویان دوران پر افتخار دفاع مقدس گفت: ایجاد سبک زندگی باید خروجی یادواره‌های شهدا باشد زیرا جوان به دنبال الگو است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: یادواره شهدای تسنن و تشیع شهرستان تایباد همزمان با هفته بسیج و با حضور اقشار مختلف مردم تایباد، ائمه جمعه تسنن و تشیع و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نظامی شامگاه سه‌شنبه در این شهرستان برگزار شد.

حسن باخرد از راویان دوران پر افتخار دفاع مقدس در این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری تایباد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امام خمینی (ره) فرمودند «نگه داشتن یاد شهدا امروز کمتر از شهادت نیست» وظیفه همه ما است و برنامه‌های یادواره شهدا در همین راستا برگزار می‌شود.

وی به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «بالای هر خوبی یک خوبی دیگر است، مگر اینکه مردی در راه خداوند کشته می‌شود» که این یعنی شهدا را بالاتر از هر مسلمانی دانستند؛ شهید پنج امتیاز ویژه دارد که مهم‌ترین آن، زنده بودن شهدا در نزد خداوند است.

این راوی دفاع مقدس افزود: مردم برای هیچ‌کس جمع نمی‌شوند مگر برای شهدا، مثل براده‌های آهن که به آهن ربا می‌چسبند، مردم این خاک در مجلس شهدا جمع می‌شوند؛ شهدا از ما خواستند نگذاریم حرف امام زمین بماند، کسر شأن برای ماست که به دنبال‌حرف فلان حزب یا شخصیت باشیم بلکه باید تلاش کنیم تا حرف امام زمان، زمین نماند.

وی با اشاره به رویدادهای جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب و ظهور داعش در دهه فعلی، گفت: شهدا جان خود را فدای ما و ناموس ما کردند تا دست بعثی دیروز و داعشی امروز به ملت ما نرسد، آنانی که خرمشهر را گرفتند، به دنبال مشهد و تایباد و تک تک شهرها و آبادی‌های کشور بودند اما شهدا آنان را از خاک کشور دور کردند.

باخرد با بیان این‌که شهدا، همه آدم‌های معمولی بودند، افزود: آنان انسان‌های خاکی بودند که متحول شدند، به سوی جبهه رفتند و ستاره شدند، یک شهید ۱۳ ساله بنام شهید علیرضا محمودی پارسا که هنوز به سن تکلیف نرسیده، توبه نامه نوشته است، این شهید یک ستاره است، پسر و دختر امروز ما باید این الگوها را بشناسند.

وی اضافه کرد: شهدا مانند احزاب امروزی نیستند که دور خود حصار بکشند، تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد شهدا از همه مردم هستند و همه مردم را هم دوست دارند؛ ما در جبهه برادر بودیم، امروز برای ما آقا و خانم ساختند، ما نان و نفت خود را تقسیم می‌کردیم، امروز در خوردن حق مردم مسابقه می‌دهند.

این راوی دفاع مقدس خطاب به جامعه فرهنگی اظهار کرد: مسئولین فرهنگی نباید به جوانان فشار وارد کنند بلکه مثل امام (ره) باید جوان را جذب کنند، ایجاد سبک زندگی باید خروجی یادواره‌های شهدا باشد زیرا جوان به دنبال الگو است و ما نیز نیاز به سبک زندگی شهدایی داریم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.