حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.



امام جمعه مشهد گفت: معیشت خُرد مردم به گونه‌ای ایمن‌سازی شود که یک کارگر با حداقل دستمزد بتواند زندگی خود را تامین کند.

...

کاوش نیوز: آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: ایمن‌سازی معیشت یعنی هر روز نرخ تازه‌ای به وجود نیاید و هر حادثه کوچک، ایجاد گرانی نکند و معیشت اقشار به هم نخورد.

وی ادامه داد: اقتصاد باید به گونه‌ای باشد تا حداقل‌ها برای مردم قابل تامین باشد و اگر فردی مدیریت مردم را قبول کرد باید این معیشت را مدیریت کنید و اگر نمی تواند چرا مسوولیت پذیرفته است؟

امام جمعه مشهد گفت: هم اکنون این قبیل ایمن‌سازیها را انجام نمی دهیم در حالی که مدیران جامعه باید روی این موضوع تاکید کنند اما در عوض برخی گفته‌اند گرانی اجتناب ناپذیر است این چه بیانی است؟ و چه معنی دارد؟ باید اقتصاد و قیمت‌ها را مدیریت کنید و با این تغییر نرخ‌ها ایمن سازی معیشتی به هم می خورد و موج، ایجاد شده و دشمن وارد عمل می شود.

علم الهدی به سالروز به توپ بسته شدن حرم مطهر رضوی توسط روسیه تزاری در حدود ۱۱۰ سال قبل اشاره و اضافه کرد: در آن زمان عده ای که همراه جریان ستم شاهی بودند در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و جریان انقلابی مشروطه مشهد در کارزاری در حال پیروزی بر آن جریان استبداد زده بودند که روس‌ها در حمایت از جریان استبداد، خط آتش تهیه کردند تا آنان را فراری دهند لذا  گنبد مطهر امام رضا(ع) هدف گلوله توپ قرار گرفت.

وی ادامه داد: هنوز هم جریانات مستکبر به دنبال سوء استفاده از موج های ایجاد شده در جامعه هستند و امروز آمریکا به جای روسیه تزاری آن سال‌ها عمل می کند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان به دنبال ایجاد موج هستند تا دشمنی خود را عملی کنند لذا در شرایط کنونی مدیران و مسوولان به گونه ای عمل کنند که در جامعه موج ایجاد نشود تا مورد بهره برداری دشمن قرار گیرد و اگر اقتصاد خود را ایمن سازی کنیم هیچ وقت حرکتی برای سوء استفاده دشمن به وجود نمی آید و در ایمن سازی اقتصاد و معیشت مردم باید طوری عمل شود که زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.

علم الهدی در خصوص ورود جوانان به عرصه جامعه نیز گفت: نباید حرکت انقلاب را با عناصر خسته و  ۴۰ سال کار کرده ادامه دهیم و انقلاب در گام دوم به نسل جوان و تغییر نسل محتاج است لذا باید جوان‌ها به عرصه بیایند.

وی ادامه داد: علت نیاز به حضور جوانان در صحنه، روحیه جهادی آنان است و امروز انقلاب در عرصه مبارزاتی محتاج حرکت‌های جهادی توفنده است.

امام جمعه مشهد به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوان‌گرایی اشاره و بیان کرد: هر چه این حرکت‌های جهادی مقتدرانه تر باشد بنیه انقلاب در عرصه جهانی بیشتر خواهد شد و دفاع از آن در برابر دشمنان جانانه تر می شود.

علم الهدی همچنین برنامه اقتصادی اسلام در مصرف را قناعت عنوان کرد و افزود: یک خانواده در حوزه مادی نباید به زندگی اقشار مرفه و متمکن چشم داشته باشد بلکه باید به قشر ضعیف تر از خود توجه کند و زندگی مادی خود را با این قشر مقایسه کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.