حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » مشارکت ۱۶درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت های اقتصادی

مدیرکل امور زنان استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مشارکت ۱۶درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت های اقتصادی

 مشارکت ۱۶درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت های اقتصادیمدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نرخ بیکاری زنان استان را ۱۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۶.۳ درصد زنان استان در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: نفیسه نخعی صبح چهارشنبه در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۵ تعاونی زنان در استان فعال است، بیان کرد: با همین تعاونی‌ها توانستیم روستایی چون خراشاد را به ثبت جهانی برسانیم.

نخعی با اشاره به اینکه ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: این صندوق‌ها ۱۰ هزار نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کشور رتبه دوم میزان ازدواج در بین سایر استان‌ها را دارا است، گفت: هزار و ۲۵۰ نفر زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی وجود دارد که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند بد مسیر است و از این جهت شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در برنامه خود قرار دارد که اعتبارات خاصی می‌طلبد.

نخعی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در حوزه زنان بیان کرد: برخی از دستگاه‌های شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان چون دستگاه ماموگرافی در استان باید افزایش یابد.

وی یادآور شد: یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.