حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » ۳۰ هزار و ۹۳۳ خانوار مددجوی خراسان جنوبی بیمه مکمل دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: اکنون ۳۰ هزار و ۹۳۳ خانوار از مددجویان استان زیر پوشش بیمه مکمل هستند و از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: رضا سلم‌آبادی اظهار داشت: این نهاد هر سال با اولویت مناطق کم‌برخوردار، خدماتی چون غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت را ارائه می‌دهد.

وی افزود: ۲۱ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال در سال جاری برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان استان خراسان جنوبی هزینه شده که بیشترین آن مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: هزار و ۵۳۰ بیمه‌شده اصلی زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۸۴۷ نفر زن سرپرست خانوار و ۶۸۳ نفر نیز مجری طرح‌های اشتغالزایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نوع بیمه مددجویان، بیمه سلامت است گفت: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان کمیته امداد از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع صورت می‌پذیرد و این در حالی است که هیچ وجهی برای سرانه درمان از آنها دریافت نشده و سرانه بیمه‌ای آنها از کمیته امداد به بیمه سلامت انتقال می‌یابد.

سلم‌آبادی افزود: همچنین تمامی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بین ۴۵ تا ۵۰ سال می‌توانند با دارا بودن ۱۰ سال سابقه بیمه از مستمری تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند گفت: گسترش بیمه تامین اجتماعی مددجویان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به حمایت این نهاد از سه هزار و ۶۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص استان افزود: کمیته امداد خراسان جنوبی ۶۹۸ بیمار زمین‌گیر را نیز زیر پوشش دارد که علاوه بر بهره‌مندی از تمامی خدمات بیمه‌ای و درمانی، ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه برای نگهداری هر یک از آنها پرداخت می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.