حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » درآمد ۱۴۵ میلیاردی مددجویان خراسان‌جنوبی از بافت فرش

درآمد ۱۴۵ میلیاردی مددجویان خراسان‌جنوبی از بافت فرش مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از ابتدای امسال با تولید یک هزار و ۱۵۹ تخته فرش دستباف ۱۴۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال درآمد کسب کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: «محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: رویکرد کمیته امداد خودکفایی و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس کارشناسان و مسئولان کمیته امداد امام(ره) برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده‌اند، بیان داشت: در همین راستا بافت فرش توسط مددجویان کمیته امداد بستری مناسب برای کسب درآمد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اضافه کرد: خوشبختانه بافت انواع فرش، گلیم و نمد در بین مددجویان این نهاد گسترش یافته و این امر زمینه درآمدزایی و اشتغالزایی بسیار خوبی را برای این قشر به‌وجود آورده است.

 

فعالیت ۳۱۰۰ بافنده فرش در استان

عرب اضافه کرد: بافت و تولید فرش دستباف در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد در استان محسوب می‌شود.

وی از فعالیت ۲ هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی در زمینه بافت فرش در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع ۳ هزار و ۱۰۰ بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد استان خراسان‌جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از ابتدای امسال ۴ هزار و ۵۸۴ مترمربع فرش در قالب یک هزار و  ۱۵۹ تخته فرش دستباف توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تولید شده است.

 

درآمد ۱۴۵ میلیارد ریالی از بافت فرش

عرب تصریح کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بافت فرش ۱۴۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال درآمد عاید بافندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کرد، خاطرنشان کرد: فرش‌های تولید شده در نقوش نائین، خشتی، ریزه‌ماهی، لچک‌ترنج و بته‌جقه بافته شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.