حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » ۱۱۷۸۰ برنامه کمیته امداد خراسان جنوبی طی دهه فجر اجرایی می شود

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی:

۱۱۷۸۰ برنامه کمیته امداد خراسان جنوبی طی دهه فجر اجرایی می شود

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از اجرای ۱۱ هزار و ۷۸۰ برنامه کمیته امداد طی ایام دهه فجر در سطح استان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: رضا سلم آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام الله دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی زمینه بهره گیری هرچه بیشتر محرومان از امکانات خدماتی، رفاهی، فرهنگی و دیگر زیربناها را فراهم کرد و نهضت خدمت رسانی به راه انداخت.

وی با بیان اینکه ستون‌های انقلاب روی دوش خانواده‌های محروم بود، افزود: کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر در راستای تبیین نقش موثر محرومین در جمهوری اسلامی راه اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این کارگروه بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۸۰ خدمت طی ایام دهه فجر ذیل این کارگروه به جامعه هدف اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح ۱۲ پروژه سند توسعه درح با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان و افتتاح ۴۲ طرح اشتغال به نیابت از سه هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی از جمله این پروژه‌ها است.

 

افتتاح ۷۹ نیروگاه خورشیدی

سلم آبادی از افتتاح ۷۹ نیروگاه خورشیدی طی ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی توزیع رایگان ۶۸۵ عدد وسایل گرمایشی بین ۶۸۵ خانوار، افتتاح ۱۱ مرکز نیکوکاری در سطح استان و کمک به گازکشی دو هزار و ۶۹۰ منزل مددجوی شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام دهه فجر است.

سلم آبادی از اعطای ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان خبر داد و گفت: دو هزار و ۶۹۰ خانوار از اعطای این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه و تخصیص سه هزار و ۵۵ انشعاب رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری از دیگر برنامه‌ها است.

وی سرکشی از خانواده‌های ایتام، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری میز خدمت در شهرها و روستاها، راه اندازی هسته‌های کارآفرینی و برگزاری گفتمان بررسی نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر دانست.

 

توزیع ۵۳ تبلت بین دانش آموزان

سلم آبادی بیان کرد: مراسم از تجلیل مادران زهرایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه سیره فاطمی، تجلیل از بانوان نمونه فرهنگی و برگزاری نمایشگاه نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی هم از برنامه‌های این ایام است.

وی اهدای ۵۳ مورد تبلت به دانش آموزان تحت حمایت درمیان و اعطای ۸۵ فقره تسهیلات برای خرید تبلت به فرزندان محصول مددجو را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: ایجاد پایگاه جمع آوری کمک، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع دهه سرنوشت ساز و برگزاری جشن و راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی، افتتاح چهار طرح هادی روستایی، افتتاح ۱۱ مسکن مددجویی، افتتاح ۱۱ پروژه اشتغال مددجویی و افتتاح مراکز مثبت زندگی از برنامه‌های پیش بینی شده دهه فجر سال جاری است.

 

اعطای ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی

وی ارائه خدمات رایگان در مراکز و کلینیک‌های تحت نظارت، افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، افتتاح خانه حمایتی سالمندان، افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی فردوس و افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی ازدواج از دیگر برنامه‌های این ایام است.

سلم آبادی بیان کرد: توزیع ماسک و مایع ضدعفونی در نماز جمعه، نصب دستگاه تصفیه آب و ساخت سرویس بهداشتی، پاکسازی و غبار روبی اماکن متبرکه، عیادت از بیماران بستری و حضور در پایگاه‌های انتقال خون از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی اعطا شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.