حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » نقش مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال برجسته‌تر است

استاندار خراسان جنوبی گفت: رشد و توسعه اقتصادی با ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ارتباط مستقیم دارد و از میان عوامل متعدد موثر در اشتغالزایی، نقش مهارت‌آموزی بسیار برجسته‌تر است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حمید ملانوری در پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت با این کلام مقام معظم رهبری که "یکی از کارهایی که برعهده‏ مسئولین دولتی است، توسعه‏ مهارت‌هاست، ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه‏ کارآمد هم احتیاج داریم" افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که رشد و توسعه اقتصادی با ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارد و از میان عوامل متعدد موثر در اشتغالزایی، نقش مهارت‌آموزی، بسزاتر و بسیار برجسته‌تر است.

وی اظهار داشت: براساس پژوهش‌های مسایل اجتماعی، نیروی انسانی کارا و ماهر مهمترین مولفه پیشرفت و تعالی یک سازمان است، بنابراین توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و ماهر منجر شده، افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلان بخش‌های مختلف را به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان‌ جنوبی، این سرزمین ناشناخته‌های فراوان در کنار ظرفیت‌های بی‌نظیر خدادادی از جمله محصولات کشاورزی، ذخایر معدنی و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، به داشتن نیروی انسانی خلاق، متعهد و توانا، بنام است و از پتانسیل‌های بسیار مهم آن، وجود جوانان تحصیلکرده‌ای است که هر کدام به سهم خود می‌توانند نقشی موثر در پیشرفت و آبادانی این دیار داشته باشند.

وی بیان کرد: عزم جدی استان و سیاستگذاری‌های صورت گرفته در ستاد توسعه خاوران برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های این خطه با استفاده از پتانسیل شرکت‌های توسعه‌گرا، لزوم افزایش توانمندی آحاد مردم به ویژه جوانان خلاق و آماده به کار خراسان‌ جنوبی را دوچندان کرده است.

ملانوری تصریح کرد: بدون تردید توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه خراسان‌ جنوبی به نیروهایی ماهر نیاز دارد تا بتوانند چرخ پیشرفت استان را با هزینه کمتر به حرکت درآورند و این مهم جز با توسعه آموزش‌های مهارتی مقدور و میسر نیست.

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک  "هفته ملی مهارت" و ششم مرداد ماه "روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای" به تمامی مدیران، کارشناسان، مربیان و همه فعالان عرصه فنی و حرفه‌ای استان، از تلاش‌های انجام شده در راستای ترویج مهارت‌آموزی در خراسان‌ جنوبی تشکر می‌کنم و امیدوارم با توسعه برنامه‌های مهارتی در مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، هر فرد ساکن در خراسان جنوبی به زیور یک مهارت آراسته شود و همه بتوانیم به فرمایش رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی)؛ "دست به دست هم، کارگاه عظیم ایران را هر روز پررونق‌تر سازیم".

۳۱ تیر تا ششم مرداد هفته ملی مهارت نام دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.