حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » ۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال گذشته در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۲۰۰ متقاضی در این استان شغل ایجاد شد و تا نیمه نخست امسال تمامی ثبت‌نام کنندگان در طرح به بازار کار متصل می‌شوند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: جلال‌الدین صادقی اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال در حال اجرا است.

وی افزود: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت‌نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

صادقی گفت: هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندسازی افراد متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای مشاغل خانگی با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی، همکاری پیشرانان فعال این حوزه و بنگاه‌های بالادستی است.

وی تصریح کرد: امروز کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از جمله این مزایا می‌توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

وی یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از بخش‌های مستقل، زیر پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.