حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » با نگاه جدید مطالبه گری مواجه هستیم

استاندار خراسان جنوبی:

با نگاه جدید مطالبه گری مواجه هستیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نسل جامعه در حال تغییر است و با رویکرد و نگاه جدید مطالبه گری و تقاضای متفاوت مواجه هستیم.

...

کاوش نیوز: محمدمهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در همایش تجلیل از بانوان برتر دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی افزود: وقتی از تعدادی افراد که از کف خیابان به مکانی هدایت شدند، پرسیده شد چرا به کف خیابان آمده و شیشه بانک را شکستید به گوشی تلفن همراه و اعلام فراخوانی اشاره کردند که از سر کنجکاوی به آن مکان رفتند.
وی گفت: همین تلفن همراه وسیله اطلاع رسانی است و نمی توان از رشد تکنولوژی ممانعت کرد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آی. تی و آی. سی. تی (فناوری اطلاعات و ارتباطات) با سرعت تمام در حال حرکت است و جمعیت قابل توجه از کشور در مدار این فناوری هستند، 40 میلیون نفر در ایران عضو تلگرام بوده و 100 هزار شغل در حوزه تجارت آی. تی در کشور از محل کارکرد تلگرام وجود دارد.
وی گفت: مصون سازی برای استفاده حداکثری از این تکنولوژی و توسعه یافتگی در بخش های مختلف راه استفاده درست از آن است.
مروج الشریعه افزود: تلفن همراه در آینده از جیب و کیف ما خارج شده و به یک تراشه بسیار کوچک در قسمتی از بدن نصب شده و با اتصال با امواج با صاحب دارنده هوش مناسب، ارتباط برقرار می کند و آن موقع بازرسی بدنی دیگر معنا ندارد و برای آن روز باید آمادگی داشته باشیم.

**راهی جز مصون سازی نداریم
وی تاکید کرد: به فرزندان خود باید با قاطعیت تمام بگوییم در مقابل همه آنچه که پیرامون ما را می گیرد راهی غیر از مصون سازی نیست.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: هر جا که برخورد بگیر و ببند انجام شد، نتیجه عکس داد و امروز به هر کس گفته شود در گذشته ویدئوها جمع آوری می شد، همه از این کار برائت می جویند.
وی تصریح کرد: برای مصون سازی جوانان باید از معیارهای انسانیت که در نگاه اعتقادی ما وجود دارد، استفاده شود و جوانان باید در همه عرصه ها پیشرفت کنند و آنها را روی ریل توسعه قرار دهیم.

**جامعه نیازمند نشاط و امید است
مروج الشریعه گفت: جامعه نیازمند فضای بانشاط، پرامید و سرشار از صمیمیت برای آحاد مردم است.
وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: یکی از زیبایی های خراسان جنوبی حضور بانوان در عرصه کارآفرینی است و مدیران عامل شرکت های تعاونی تولیدی مناطق روستایی با فکر و نگرش زیبا و دستان توانمند به آموزش و توسعه و هم به تولید صنایع دستی در حوزه مشاغل خانگی و کارگاهی کمک می کنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی ظرفیت با ارزش این استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: امروز جامعه ما به عرصه تعلیم و تربیت عمیق نیاز دارد و آحاد مردم کوچه و بازار نیازمند این بخش هستند لذا در حوزه تعلیم و تربیت کاستی هایی وجود دارد که رسیدگی به امور خانواده بسیاری از مشکلات را رفع می کند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: آیا والدین به شکل ضابطه مند برای تعلیم و تربیت جوان خانه در سنین مختلف دغدغه مند هستند براین اساس فضای حاکم بر حوزه تعلیم و تربیت خانوادگی ما باید گسترش یابد و روش های آن تغییر کند.
وی افزود: بین بانوان خراسان جنوبی حتما در حوزه ادبیات، موسیقی و هنر و صاحبان قلم، آثار درخشانی وجود دارد که این استعداد و توانمندی باید توسعه یابد.
مروج الشریعه بیان کرد: مردم استان های کویری مثل خراسان جنوبی به بهترین شکل در عرصه هنر، فرهنگ، ادبیات و موسیقی رشد می کنند و تاثیرگذاری طبیعت بر روح و روان انسان در اقلیم های خشک و نیمه خشک زیبایی خاص خود را داشته و در زایش طبیعت هم همین نگاه و روحیه به وضوح روشن بوده و این رابطه متقابل انسان و طبیعت است.
وی گفت: ادبیات و هنر در همین چرخه ها شکل می گیرد و این منطقه در داشتن برخی از مشاهیر سرآمد بوده یا منحصر است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در نامه ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت بتازگی به رئیس جمهوری نوشته عناب بیرجند، زرشک و زعفران خراسان جنوبی به نام همین مناطق ثبت جهانی شده است اما برند سازی تنها این موارد را شامل نشده و فرهنگ، ادبیات و موسیقی را هم شامل می شود.
وی اظهار کرد: این برندسازی ها در استان های کویری خیلی مناسب است چون موسیقی این منطقه زیبا و با احساس است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.