حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » شبکه فاضلاب مهرشهر بیرجند امسال بهره‌برداری می‌شود

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: امسال با دستور استاندار اولویت اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر با معابر و مسیرهای خاکی به طول ۱۳ کیلومتر است که پیش بینی شده تا پایان آبان شبکه اجرا، انشعابات نصب و معابر این منطقه آسفالت شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسین امامی افزود: عملیات اجرایی طرح فاضلاب مهرشهر بیرجند در حال اجرا و دارای ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی گفت: طول کل پروژه ۶۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۶ کیلومتر اجرا شده و ۲۸ کیلومتر باقیمانده است و عملیات اجرایی با سرعت بیشتر از گذشته اکنون در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اتمام بقیه پروژه فاضلاب مهرشهر مناقصه‌ای انجام و ۱۸ کیلومتر باقیمانده به پیمانکار واگذار شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای پروژه فاضلاب در مهرشهر این منطقه به هفت زون براساس اولویت اجرا تقسیم‌بندی شده است.

امامی گفت: پروژه اجرای کلکتور اصلی فاضلاب مهرشهر از خیابان‌های پرتردد شهر عبور می‌کرد که با این وجود عملیات اجرایی طبق برنامه زمان‌بندی به پایان رسید و پروژه احداث شبکه فاضلاب در زون ۶ و هفت مهرشهر به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه خط انتقال فاضلاب از نقطه خروجی مهرشهر تا بلوار شهدای عبادی اجرا شده است تصریح کرد: همچنین زون ۶ و ۷ (غرب مهرشهر) به دلیل حساسیت ناشی از آب‌های زیرزمینی به صورت سهم ۵۰ درصدی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: برای کاهش هزینه آسفالت شکافی نیز راه و شهرسازی، استانداری و شرکت آب و فاضلاب بخشی از هزینه‌ها را به صورت سهم مساوی پرداخت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: خط انتقال و زون ۶ و ۷ طی یک سال و نیم اجرا شد و با هماهنگی شهرداری عملیات آسفالت برخی مناطق مهرشهر به تعویق افتاد تا هزینه آسفالت به این پروژه افزوده نشود و بعد از اجرای شبکه فاضلاب و نصب انشعابات نسبت به آسفالت معابر اقدام شود.

امامی افزود: با توجه به جریان هیدرولیکی جریان فاضلاب و تپوگرافی منطقه، زون‌های سه و پنج در اولویت بعدی قرار گرفت که در حال حاضر زون سوم پیشرفت ۶۰ درصد و زون پنجم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ۱۸ کیلومتر باقیمانده از مهرشهر ۱۵ میلیارد تومان است گفت: اکنون ۲ پیمانکار در زون سه و پنجم و ۲ پیمانکار از مناطق جنوب شهر به مهرشهر منتقل شده‌اند و پروژه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۲۱۶ میلیارد ریال برای اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر بیرجند هزینه و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبار هزینه شده و پیش بینی برای اتمام پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند ۳۹۲ میلیارد ریال است که در باقیمانده طرح هزینه آسفالت شکافی نداریم لذا هزینه‌ها پایین‌تر است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.