حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » 38 درصد آب در شبکه های آبرسانی روستایی قاینات هدر می رود

38 درصد آب در شبکه های آبرسانی روستایی قاینات هدر می رودمدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات گفت: میزان هدررفت آب در شبکه های آبرسانی روستایی این شهرستان به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع 38 درصد است.

...

کاوش نیوز: محمدرضا عیدی افزود: هم اکنون 320 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال فرسوده در روستاهای شهرستان قاینات وجود دارد که برای اصلاح و بازسازی این شبکه های فرسوده به بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 6 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع فرسوده با اعتبار 300 میلیون تومان در 10 روستای شهرستان بازسازی شد.
وی گفت: یکهزار و 100 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع روستایی در قاینات وجود دارد و امسال چهار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، 3 درصد نفت و همچنین ماده 180 برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده شهرستان مصوب شد که تاکنون 800 میلیون تومان آن اختصاص یافته است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات افزود: بر اثر خشکسالی های چندین ساله در استان خراسان جنوبی کمیت و کیفیت آب منابع زیرزمینی این شهرستان کاهش یافته است و با توجه به افت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی روستاها باید از هرگونه هدر رفت آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون به 46 روستای شهرستان با جمعیت چهار هزار و 583 نفر با تانکر آبرسانی می شود گفت: در زمینه آبرسانی سیار نیز 390 میلیون تومان به پیمانکاران آبرسان بدهی داریم.
عیدی ادامه داد: علیرغم کمبود اعتبار شدید تاکنون خللی در زمینه آبرسانی سیار شهرستان ایجاد نشده ولی باید هرچه سریعتر این بدهی از مرکز پرداخت شود تا بدون دغدعه کار آبرسانی سیار ادامه یابد.
وی با بیان اینکه براساس بخشنامه ارسالی از مرکز استان، سهمیه آبرسانی سیار برای هر خانوار روستایی در شبانه روز 50 لیتر است از روستائیان خواست در زمینه استفاده از آب ارسالی با توجه به شرایط موجود صرفه جویی کنند.
شهرستان قاینات از شرق به شهرستان زیرکوه، از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
بر اثر خشکسالی های چندین ساله و اضافه برداشت، منابع آب زیرزمینی استان سالانه 21 سانتیمتر افت دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.