حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » ۱۲۰ هزار مسکن جدید باید در کرمانشاه ساخته ‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن تا چهار سال آینده ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح این استان باید ساخته شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن این استان، اظهار کرد: باید زمین مورد نظر به منظور ساخت این واحدهای مسکونی را شناسایی و طی روزهای آینده به دولت معرفی کنیم.

وی طرح جهش تولید مسکن را در کشور امیدآفرین توصیف کرد و افزود: بر اساس این طرح دولت موظف شده سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بسازد.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از شیوه نام نویسی متقاضیان طرح جهش تولید مسکن، تاکید کرد: خروجی ثبت نام نباید به سمتی برود که شاهد پالایش یا حذف تعداد بسیاری از متقاضیان که شرایط ندارند پس از ثبت نام آنها باشیم.

بازوند همچنین نسبت به میزان تسهیلات پرداختی به افراد انتقاد کرد و یادآور شد: در برخی شهرستان ها هزینه ساخت از مرکز استان بیشتر است از این رو نمی‌توانیم مبلغ کمتری به متقاضیان در آنجا پرداخت کنیم از سوی دیگر موضوع مهاجرت معکوس به روستا نیز از دیگر نکات ضروری است که در این طرح برای آن چاره اندیشی نشده است. 

به گفته بازوند، ایرادهای مد نظر در طرح جهش تولید مسکن در قالب طرحی به دولت ارائه خواهد شد تا برای اصلاح آنان اقدام شود.

وی طرح صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز را یک اقدام مهم برای بالا بردن ایمنی ارزیابی کرد و گفت: در زلزله آبان ۹۶ بسیاری از سازه هایی که به شکل سنتی ساخته شده بودند به دلیل عدم رعایت آیین نامه‌ها تخریب شدند ولی صنعتی سازی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و در طرح جهش مسکن از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه در این نشست مصوب کرد که حداقل ۵۰ درصد از واحدهای مدنظر در طرح جهش تولید مسکن به صورت صنعتی ساخته شوند و نظارت بر این موضوع را به اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه واگذار کرد.

بازوند همچنین به مصوبات قانونی در رابطه با این طرح پرداخت و ادامه داد: اینکه در قانون جهش تولید مسکن ذکر شده برای ساخت  هر متر خانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود، کار دقیقی نیست،  قانون گذار باید بحث قیمت گذاری را به دولت واگذار کند زیرا تورم می‌تواند مردم را با این رقم به مشکل برساند.

در این نشست از تعدادی مدیران سابق و کنونی استان که در مدیریت بحران زلزله آبان ماه ۹۶ نقش داشتند با اعطای تندیس تقدیر شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.