حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » ورود سرمایه به استان کرمانشاه شتاب گرفته است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قبول دارم بروکراسی اداری یکی از موانع جذب سرمایه گذاری در استان است، گفت: با وجود این موانع، نتایج پیگیری ها و همچنین برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان در تهران موجب شتاب گرفتن ورود سرمایه گذاران به استان شده است.

...

کاوش نیوز: هوشنگ بازوند در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: برای ارتقای شاخص های اقتصادی از جمله بهبود فضای کسب و کار، بیکاری و تورم باید سرمایه به استان وارد کنیم.

 

** نتایج همایش سرمایه گذاری به تدریج ملموس می شود

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در تهران را یک کار بسیار خوب توصیف کرد و گفت: بسته سرمایه گذاری بخش های صنعت، گردشگری و خدمات در این همایش در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت و باید به سرمایه گذاران اجازه بررسی طرح ها را بدهیم.

وی اظهار داشت: یک ریال توسط دولت برای برگزاری این همایش هزینه نشد و همه هزینه ها را اتاق بازرگانی انجام داد اگرچه معتقدیم هرچقدر در این زمینه هزینه کنیم اشکالی ندارد.

او با بیان اینکه نتایج این همایش به زودی تبدیل به طرح های سرمایه گذاری می شود، افزود: اولین سرمایه گذار بعد از این همایش برای تولید خرما در قصرشیرین اعلام آمادگی کرد که قرار شده در 2 مرحله در این شهرستان سرمایه گذاری نماید.

او به پروژه ساخت بیمارستانی در کرمانشاه توسط سرمایه گذار خارجی نیز اشاره کرد و گفت: با پرداخت 120 میلیون یورو برای ساخت این بیمارستان موافقت شده و باید بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین اضافه کرد: مجوز 32 میلیون یورو برای ساخت هتل صادر شده که موافقت اصولی آن هم صادر شده است.

وی توضیح داد که 166 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری را اخذ و یا در حال اخذ هستیم که از این نظر جزء چهار استان اول کشور هستیم.

او به اخذ 606 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای چندین پروژه نیز اشاره کرد و گفت: از سال 94 تاکنون یک ریال از محل صندوق برای استان اختصاص داده نشده است.

استاندار کرمانشاه بروکراسی اداری را یکی از موانع جذب سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: وضعیت نامناسب بروکراسی اداری خود را در شاخص های مختلف از جمله کسب و کار، تورم و بیکاری نشان می دهد.

 

** سهام داران پالایشگاه آناهیتا مشخص شد

وی با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا نیاز به سه میلیون و 800 هزار یورو سرمایه گذاری دارد که با افزایش قیمت ها این رقم به بالای 40 میلیارد تومان هم می رسد، گفت: شرکت های شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق بازنشستگی نفت و شرکت پخش و پالایش نفت سهام دار این پالایشگاه بودند اما یکی از شرکت های وابسته به یکی از نهادها سهم شستا و 2 صندوق بازنشستگی و بازنشستگی نفت را که معادل 80 درصد سهام می شود را خریداری کرده است.

وی اظهار داشت: این پالایشگاه اکنون 2 سهام دار شامل این شرکت وابسته به یکی از نهادها با 80 درصد سهام و شرکت پخش و پالایش نفت با 20 درصد سهام دارد و بعد از دهه فجر نشست بررسی وضعیت این پالایشگاه برگزار می شود.

او گفت: چون هنوز سهام به صورت رسمی منتقل نشده ما نمی توانیم اسم شرکت را اعلام کنیم.

 

** قطار شهری را ادامه می دهیم

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای ادامه پروژه قطار شهری کرمانشاه امسال 56 میلیارد تومان از سهمیه استان بودجه اختصاص داده ایم، گفت: تاکنون 44 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص داده شده و مابقی نیز تا پایان سال مالی اختصاص می دهیم.

بازوند با بیان اینکه شهرداری نه تنها هیچ اقدامی برای این پروژه انجام نداده است بلکه شورای شهر فرصت مناسب اوراق مشارکت را هم مصوب نکرده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه برای این پروژه هیچ مصوبه ای نداشته است، افزود: این پروژه به صورت ویژه در دستور کار استان است.

او در ادامه اظهار داشت: شهر کرمانشاه در حد مردم این شهر نیست و شهرداری نمی تواند به مردم خدماتی در شان آنها ارائه دهد و باید در این ارتباط تجدید نظر صورت گیرد.

 

** استان مدیران ریسک پذیر می خواهد

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت استان در حوزه های مختلف، گفت: استان نیاز به مدیران ریسک پذیر برای کنترل بحران ها دارد که متاسفانه برخی از مدیران انتظارات ما را برآورده نمی کنند.

بازوند با بیان اینکه شاید انتظارات ما از مدیران بالا است، افزود: این انتظارات به حق و به جا است و وضعیت شاخص های استان مطلوب نیست و از این رو برای عبور از بحران باید تلاش شبانه روزی کنیم.

وی تاکید کرد که در شرایط تحریم به تلاش جهادی و شبانه روزی نیاز داریم و انتظار داریم مدیران تسهیل گری کنند.

وی تصریح کرد نیروهایی که در روند رفع مشکلات مردم و تلاش برای بهبود شاخص ها تسهیل گری نکنند ، تکلیف آنها را مشخص می کنیم.

وی با بیان اینکه در این ارتباط به دنبال حل مشکلات و موانع هستیم، گفت: انتظار تلاش بیشتر مسئولان و نگاه ویژه دستگاه های نظارتی را داریم.

 

** ورود 2 سرمایه گذار به استان در حوزه انرژی

استاندار کرمانشاه همچنین به ورود 2 سرمایه گذار در زمینه سلول های خورشیدی و تولید برق به استان اشاره کرد و گفت: یکی از سرمایه گذارها به صورت مشترک توسط سرمایه گذاران لبنانی و ایرانی در اسلام آبادغرب انجام می شود.

بازوند همچنین افزود: سرمایه گذاری دیگر در زمینه تولید برق در شهرستان روانسر انجام خواهد شد.

وی گفت: دولت خرید برق از این نیروگاه ها را به مدت 20 سال تضمین کرده است.

 

** به زودی معاون عمرانی را معرفی می کنیم

استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود در مورد وضعیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز گفت: مهندس سالاری بسیار موفق، باتجربه، زحمت کش و با درایت بود که در مورد بازنشستگی او ما مردد بودیم و ابتدا از وزارت کشور استعلام گرفتیم که براساس این استعلام مشمول بازنشستگی نبود.

بازوند افزود: دوباره نامه ای را به دیوان محاسبات برای مشمول بودن مهندس سالاری فرستادیم که کارشناسان حقوقی دیوان اعلام کردند مشمول بازنشستگی هستند اما به نظر شخص بنده مشمول بازنشستگی نبودند اگرچه ما تابع قانون هستیم و باید عمل کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.