حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » اهدای عضو در کنگاور نجات بخش زندگی ۳ بیمار شد

اهدای عضو در کنگاور نجات بخش زندگی ۳ بیمار شد کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اهدای کلیه‌‌ها و کبد یک بیمار مرگ مغزی اهل کنگاور نجات بخش زندگی سه بیمار نیازمند دریافت عضو شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: یونس زارعی از ثبت چهارمین مورد اهدای عضو در استان طی سال‌جاری توسط یک مرد ۴۵ ساله خبر داد و اظهار داشت: با معاینات پزشکی مرگ مغزی «مرتضی محمدی‌فرح» اهل شهرستان کنگاور از بیمارستان آیت‌الله طالقانی مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با صحبت‌های انجام شده، بستگان این آقا بلافاصله به اهدای عضو رضایت دادند و با موافقت خانواده این مرحومه، اعضای ایشان (کلیه‌ها و کبد) روز گذشته به سه بیمار نیازمندان اهدا شد.

کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این چهارمین اهدای عضو طی سال‌جاری در استان کرمانشاه است که سه مورد از آن توسط بانوان و یک مورد هم توسط آقا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیش از مرحومه «مرتضی محمدی فرح» خانم‌ها «ژانت محمدی»، «زهرا حاجی‌علیانی» و «بیتا خوزستانی» که دچار ضایعه مغزی شده بودند با موافقت خانواده‌هایشان اهدای عضو داشتند و جان تعدادی از بیماران نیازمند را نجات دادند.

زارعی با اشاره به ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوریکه تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم و طی سال‌جاری هم این چهارمین اهدای عضو است.

وی تصریح کرد: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.