حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » پایان زندگی «روژینا» آغاز حیاتی دوباره برای نیازمندان

فوت پدر و دختری براثر سقوط از بام آپارتمان یکی از خبرهای ناگوار اوایل این هفته در کرمانشاه بود که دختر نوجوان پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان پزشکان سرانجام مرگ مغزی او را تایید کردند و خانواده‌اش در اقدامی خداپسندانه با اهدای اعضای او به نیازمندان موافقت کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: روز شنبه ۲۰ دی ماه امسال در محله گلستان کرمانشاه، پدر ۴۷ ساله‌ای در شهر کرمانشاه که برای نجات جان دختر ۱۷ ساله‌اش وارد عمل شده بود به علت سقوط از بالکن منزل که در طبقه پنجم قرار داشت، جانش را از دست داد.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: در بررسی های به عمل آمده از سوی ماموران مشخص شد دختر ۱۷ ساله خانواده برای تعویض لامپ، وارد بالکن شده که ناگهان تعادل خود را از دست می‌دهد و پدر ۴۷ ساله وی نیز که در نزدیکی دخترش حضور داشته است با مشاهده صحنه و اینکه دخترش را در آستانه سقوط می‌بیند برای نجات وی اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه یادآوری کرد: متاسفانه در این کش و قوس هر ۲ نفر از بالکن منزل که در طبقه پنجم آپارتمان مسکونی قرار داشته به پایین پرتاب و طی آن پدر خانواده به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست می دهد و دختر مصدوم خانواده به بیمارستان اعزام می‌شود.

 

مرگ مغزی روژینا و اهدای اعضای او

سرانجام پس از چهار روز بستری شدن «روژینا شیخی‌فر» در بیمارستان طالقانی کرمانشاه پزشکان متخصص مرگ مغزی این دختر ۱۷ ساله را تایید کردند و با موافقت خانواده نیک اندیشش با اهدای عضو به سوی ملکوت اعلی پرواز کرد.

روژینای ۱۷ ساله در یک سانحه دلخراش و غیرقابل پیش بینی به همراه پدرش (بهزاد شیخی فر) از بام آپارتمانشان بر زمین سقوط کردند که منجر به فوت پدر و آسیب جدی به روژینا شد.

در بامداد روز سه‌شنبه روژینا که با رضایت خانواده نیکوکارش برای نجات جان همنوعان دیگرش به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر روژینا امروز برای انجام اهدای عضو به تهران منتقل شده و قرار است پس از بازگشت به کرمانشاه احتمالا در جوار پدرش در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شود.

 

هشت عضو بدن قابل اهدا است

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می‌توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.

دکتر «بهناز کریمی» اظهار داشت: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد، گفت: مرگ مغزی منجر به مرگ قلبی می شود و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.

وی از علاقه مندان به این امر خواست به صورت حضوری به اداره پیوند معاونت درمان دانشگاه واقع در بلوار شهید بهشتی ساختمان شماره ۲ دانشگاه مراجعه کنند و یا به سایت اهدای عضو به نشانی: www.ehda.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.