حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » واردات از گمرکات کرمانشاه 7 درصد کاهش یافت

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از کاهش واردات از طریق گمرکات استان در 10 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت واردات از لحاظ ارزش هفت درصد و از حیث وزن 14 کاهش داشته است.

...

کاوش نیوز: خلیل حیدری مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در 10 ماه گذشته را 29 میلیون و 202 هزار و 872 دلار به وزن 14 هزار و 609 تن اعلام کرد.

وی اظهار داشت: از مجموع واردات، گمرک کرمانشاه با 22 میلیون و 323 هزار و 292 دلار کالای وارداتی به وزن سه هزار و 895 تن ، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن کاهش 35 درصدی و از حیث ارزش 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه افزود: در این مدت همچنین از گمرک پرویزخان 6 میلیون و 601 هزار و 419 دلار کالا به وزن 10 هزار و 89 تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 7درصد کاهش و از حیث ارزش نیز 53 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 16 کشور وارد می‏شود، تصریح کرد: کشور چین با هفت میلیون و 904 هزار و 968 دلار کالا به وزن یک هزار و26 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سال جاری به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: در مدت یاده شده کشور سوئیس با پنج میلیون و 973 هزار و 277 دلار کالا به وزن 541 تن و ایتالیا با 2 میلیون و 216 هزار و 791 دلار کالا به وزن 372 تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را ماشین آلات و دستگاه ها برای تهیه یا تولید صنعتی غذاها یا نوشابه ها، آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، مواد شروع کننده و مواد تسریع کننده واکنش شیمیائی و فرآورده های کاتالتیک و دستگاه های آبگرم کن و آبسرد کن توام ذکر کرد.

او جعبه فرمان برای سواری، سواری کاری وانت و تراکتورکشاورزی، تلمبه های چرخ دنده ای، ماشین آلات و دستگاه ها برای آسیاب کردن یا عمل آوردن غلات یا سبزیجات خشک کرده، نخ بسیار مقاوم از پلی استرها آماده نشده برای خرده فروشی را از دیگر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان در این مدت ذکر کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.