حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » اولویت برگزاری آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) با فضای باز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: از مدت‌ها قبل تیم کارشناسان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت وارد بازنگری شیوه‌نامه‌های سال قبل شدند و شیوه‌نامه نوشته شد و اولویت برگزاری آیین‌های عزاداری در فضاهای باز است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی اظهار داشت: سال گذشته این دغدغه وجود داشت؛ آیا می‌شود بین فضای محرم و آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) و سلامت مردم جمعی اتفاق افتد یا خیر؟ و این در شرایطی‌ست که حفظ سلامت مردم برای جریان مذهبی، هیئتی و متدین یک امر مهم است.

وی بیان داشت: رهبری از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام محرم سال گذشته توسط هیئتی‌ها قدردانی کردند و تبعیت هیئتی‌ها از شیوه‌نامه‌ها موجب افزایش اعتماد کادر بهداشتی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: از مدت‌ها قبل تیم کارشناسان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت وارد بازنگری شیوه‌نامه‌های سال قبل شدند و شیوه‌نامه نوشته شد و اولویت برگزاری آیین‌های عزاداری در فضاهای باز است و استفاده از ماسک، مدیریت ورود و خروج، عدم ممنوعیت استفاده از طبل و سنج، پخش نذورات به صورت بیرون بر از دیگر موارد است.

حقانی ابراز داشت: شعار سال جاری در ایام محرم «نسل به نسل در پناهت هستیم» و «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» هستند و روضه‌های خانگی ممنوع، اما روضه‌های خانوادگی و برگزاری مراسم در حیاط خانه ها قابل برگزاری است.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که هیئتی تعطیل نشود و همه هیئت‌ها برنامه‌های‌شان را با رفع نواقص انجام دهند و برگزاری مراسم با نام‌نویسی در سامانه بیرق امکان‌پذیر است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.