حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » تشریح برنامه های سالگرد سردار سلیمانی/ برگزاری نشست های تخصصی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد:

تشریح برنامه های سالگرد سردار سلیمانی/ برگزاری نشست های تخصصی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه‌های این اداره کل برای نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی را تشریح کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حجت الاسلام غلامحسین حقانی در خصوص ویژه برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برای نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این راستا ستادی تحت عنوان «به یاد عملیات حاج قاسم» طراحی شده که در حوزه‌های فرهنگی وارد فعالیت شده‌ایم و چندین موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالسازی هیئت‌های مذهبی در شرایط کرونا اظهار کرد: راه اندازی موکب‌های صوتی در هیئت‌ها و مساجد استان کرمان در حال انجام است و فضاسازی مناسب در این زمینه انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: همچنین در این راستا کمک‌های مومنانه ای در این مدت به نیت حاج قاسم انجام شد و نزدیک به ۲۰ هزار بسته کمک مومنانه با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی در استان توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم مذهبی و نشست‌های تخصصی با محوریت حاج قاسم، گفت: از حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام شیرازی و حجت الاسلام طائب برای حضور در این نشست‌ها دعوت شده است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش رو برگزار می‌شود، افزود: نشست‌های تخصصی گفته شده با محوریت‌های «نگاه روحانیت»، «دشمن شناسی»، «حاج قاسم در حوزه بین الملل» و «روحیه جهادی سردار شهید سلیمانی» برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روزها، بحث «هر خانه یک بیت الزهرا (س)» است که بر این اساس در ایام فاطمیه و همزمان با سالگرد سردار شهید سلیمانی بر سر در هر خانه یک پرچم نصب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: روضه‌های خانگی به علت شیوع کرونا به صورت تجمعی امکان پذیر نیست و همانند ماه محرم به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روضه‌های خانگی مکتب حاج قاسم تبیین می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور متقاضیان درخواست خود را در سامانه «بیرق» ثبت می‌کنند و روحانی برای آنها اعزام می‌شود.

حجت الاسلام حقانی از ساخت چندین کلیپ و نماهنگ توسط جریان‌های مردمی خبر داد و گفت: برنامه اصلی «روحانیت و حاج قاسم» است که روز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام اعرافی در مصلی شهر کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا، مراسم و برنامه‌ها از لحاظ محدودیت زمانی و جمعیتی بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزار می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی حسینیه سیار به علت شیوع کرونا خبر داد و گفت: بر این اساس حسینیه‌های سیار محله به محله می‌روند و در آنجا برنامه اجرا می‌کنند که برنامه‌های آنها به صورت محتوایی و سخنران و مداح به صورت زنده برنامه اجرا می‌کنند.

حجت اسلام حقانی با اشاره به دیدار با خانواده شهدای مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: حسینیه سیار در محله و کوچه خانواده‌های هر کدام از این شهدا حضور یافته و به نیت آن شهید برنامه اجرا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآور شد: همه این اقدامات با یاد و نام سردار شهید سلیمانی برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.