حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » هیات اندیشه ورز توسط نخبگان سیاسی کرمان تشکیل شود

استاندار کرمان با بیان اینکه آماده گفت و گو با احزاب هستیم ، خواستار تشکیل هیات اندیشه ورز توسط نخبگان استان برای هم اندیشی و پیگری در موضوعات مختلف استان شد.

...

کاوش نیوز: علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در نشست با دبیران احزاب و گروه های سیاسی با محوریت اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: شخصیت های برجسته سیاسی در استان داریم که می توانند سطح فعالیت های سیاسی کرمان را بالا ببرند.
وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در استان کرمان حرف و نگاه جدید دارد و کاملا کارشناسی شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه موانع جدی در امر توسعه استان وجود دارد، افزود: امیدواریم تا پایان سال در حوزه های مختلف در استان کرمان گشایش انجام بگیرد.
وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی به دلیل جبر کشاورزی وضع خطرناکی داریم و کمبود آب، خشکسالی طولانی و مهاجرت داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: 55 هزار و 600 میلیارد تومان تولید ناخالص استان کرمان است که سهم آن 3.4 درصد از تولید ناخالصی کشور است.
سید جعفر رودری افزود: با توجه به نسبت جمعیت استان کرمان می توان مشاهده کرد که متوسط تولید استان از میانگین کشور پایین تر بوده و به عبارت دیگر هر کرمانی متوسط 90 درصد سهم تولید هر ایرانی است.
وی بیان کرد: سهم معادن استان کرمان 40 درصد معادن کشور و 9 درصد تولید بخش کشاورزی کشور است که نشان از ظرفیت ها و پتانسیل های استان است که در گذشته به خوبی از آنها استفاده نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود رشد سالانه اقتصادی استان کرمان در سند چشم انداز به 8.5 درصد برسد و در 10 سال گذشته رشد اقتصادی استان به طور میانگین یک تا 1.5 درصد بالاتر از رشد اقتصادی کشور بوده است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به رشد اقتصادی 8.5 درصدی استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کمیته های تخصصی تشکیل می شود.
رودری با اشاره به اجرای مدل الگوی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تصریح کرد: نقش هر یک از معین های اقتصاد مقاومتی در نقشه راه استان و سند های چشم اندازی استان مشخص شده است.
وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون 104نشست با 412 مصوبه برگزار کرده که در این راستا 110 پروژه احصا شده و 90 پروژه غیردولتی با 54 درصد تحقق و مابقی دولتی با 58 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برای 90 پروژه بخش خصوصی تاکنون 13هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است که درصورت تکمیل این پروژه‌ها حدود 25هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: 20 پروژه دولتی نیز 8 هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده آنها خواهد بود که سه هزار فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.
رودری اظهار کرد: در سال 96 حدود 40 هزار نفر اشتغال داشتیم که در زمستان سال قبل نرخ بیکاری به 9.6 درصد رسید.
وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 95،به میزان 37.6 درصد بوده و در سال 96 به حدود 40 درصد رسیده است که نشان دهنهد امیدواری اقتصادی در استان کرمان است.
وی بیان کرد: همچنین متوسط ایجاد اشتغال استان در سال های 75 تا 85، تعداد 23 هزار و 802 مورد بوده که تنها در سال 96 به بیش از 57 هزار نفر افرایش پیدا کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.