حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » بخشنامه حسابرسی تامین اجتماعی اصلاح می شود

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی گفت: بازنگری در بخشنامه حسابرسی تامین اجتماعی با حضور نماینده کارفرمایان نهایی شده و بزودی اصلاح خواهد شد.

...

کاوش نیوز: رضا معینی در هفتمین جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی سال 97 ، صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی را کارفرمایان و کارگران عنوان کرد و افزود: نقش آفرینی تامین اجتماعی در گرو توانمندی این سازمان است و این توانمندی با مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید تعامل و ارتباط خود را با این سه ضلع اصلی به شکل مستمر و پویا داشته باشد گفت: ما حلقه واسطه بین کارفرمایان، بازنشستگان و کارآفرینان هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بر روی ماده 38 قانون اساسی کارفرمایان با تامین اجتماعی نیز اصلاحاتی در حال انجام است بیان داشت: اقدامات ارزشمندی برای هیات ها تجدیدنظر و تشخیص مطالبات انجام شده و دیدگاه ها تغییر کرده است.

معینی با بیان اینکه سه جانبه گرایی با نماینده کارفرمایان، کارگران و تامین اجتماعی وجود دارد گفت: برای اولین بار هیات های تجدیدنظر و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی ارزیابی می شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد در هیات ها باید نگاه حرفه ای داشته باشند یادآورشد: رسیدگی هیات ها از 6ماه به یک ماه رسیده است.

معینی با اشاره به اینکه عناوین مشاغل سخت و زیان آور یکی دیگر از مشکلات کارفرمایان بود که این مهم در حال انجام است گفت: کارفرمایان را جدا از تامین اجتماعی نمی دانیم بلکه با هم یک زنجیره هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی همچنین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون برگزاری دوره آموزشی برای بیش از چهار هزار نفر کارفرما، 30 مشاوره کارگاهی، نشست های مختلف با کارفرمایان، انجمن های صنفی انجام شده است.

**تغییر رویکرد تامین اجتماعی از یک جانبه گرایی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر نوربخش افزود: وی نقش بی بدلیلی در ساماندهی این سازمان داشتند.

سیدمهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه در یک فرایند دقیقی کارآفرینان انتخاب شدند افزود: اتاق، تامین اجتماعی و بخش خصوصی همواره با هم در تعامل بوده اند و امیدواریم به سمت اصلاح قوانین و مقررات برای کمک به بخش خصوصی پیش برویم.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی از یک جانبه گرایی به سمت کارفرمایان پیش می رود گفت: فعال ترین کمیسیون در اتاق بازرگانی بانک و بیمه تامین اجتماعی است.

طبیب زاده با بیان اینکه سازمان دولتی تامین اجتماعی به کارفرمایان توجه دارد گفت: در حال حاضر شرایط تولید در کشور بسیار شکننده است و کارآفرینان در شرایط سختی به سر می برند باید در این شرایط کمک کنیم تا چرخه کارآفرینان متوقف نشود.

وی بیان داشت: باید کمک کرد تا شرایط برای کارآفرینان آسان شود و بیمه تامین اجتماعی دغدغه بیمه بیکاری را نداشته باشند.

هفتمین جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی سال 97 امروز (سه شبنه ) با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و کارآفرینان در محل اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره کارگاه هم اندیشی با حضور تشکل های کارفرمایی و آموزش رابطین بیمه ای، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، کانون های عالی انجمن های صنفی کارفرمایی و خانه صنعت و معدن برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.