حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » دهیاران تیم‌های اطفا حریق تشکیل دهند

 دهیاران تیم‌های اطفا حریق تشکیل دهندفرماندار دهلران گفت: دهیاران باید به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی تیم‌های واکنش سریع اطفا حریق تشکیل دهند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مجید عسگری در نشست برنامه‌ریزی، مدیریت، پیشگیری و اطفا حریق شهرستان دهلران اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و همچنین بنابر تجربیات سال‌های گذشته احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید با شناسایی مناطق حساس و بحرانی آتش‌سوزی، ایجاد گشت‌های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی در صورت بروز هر گونه آتش در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن اطفا حریق انجام شود.

فرماندار افزود: همکاری همه دستگاه‌ها در مواقع حریق ضروری است و تیغه‌زنی، ایجاد آتش‌بر و احداث جنگل‌های دست‌کاشت نقش موثری در جلوگیری از حریق در عرصه‌های ملی دارد.

عسگری بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، دهیاران و بسیج در مواقع آتش‌سوزی تاکید کرد و یادآور شد: دهیاران در خصوص تشکیل تیم‌های اطفا حریق با کمک نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، سپاه، بسیج و داوطلب مردمی اقدام کنند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم گفت: امروزه عوامل غیرطبیعی باعث مشکلات برای عرصه‌های طبیعی و ملی و خسارات به آنها شده است که برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها ضروری است.

نصراله پارسه از ایجاد آتش‌بر در سطح پنج هزار هکتار از اراضی جنگلی شهرستان دهلران خبر داد و افزود: تشکیل گروه‌های مردمی حافظ طبیعت، بکارگیری دیده‌بان در مناطق سخت‌گذر، گشت موتوری در عرصه‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها و مسدود کردن راه‌های غیرضروری به جنگل‌ها از دیگر اقدامات است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.