حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » ایلام قدم‌های اول اتصال به صنعت جهانی را برداشته است

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: صنعت استان ایلام قدم‌های اول برای وصل شدن به صنعت جهانی را برداشته و در پنج حلقه نیز متصل شده است.

...

کاوش نیوز: یاراله نصیری در نشست آغاز بهره‌برداری از خدمات سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) اظهار داشت: با توجه به دغدغه شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ باید به یاری صنایع کوچک شتافت.

وی افزود: صنایع بزرگ و متوسط که دارای تکنولوژی و توانایی تولید در منطقه هستند به چرخه تولید استان اضافه شوند و نوید وصل شدن به کسب و کار جهانی را بدنبال داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه سامانه سککوک برای شناسایی خلاءها و نقاط قوت در صنعت کشور بسیار مفید است، گفت: حلقه‌های مفقوده بی‌شماری در کسب و کار وجود دارد که شاید صنعتگران از آن اطلاعی ندارند و این سامانه فرصتی برای استفاده دارندگان و مدیران بنگاه‌ها است.

نصیری اظهار داشت: تامین ماشین‌آلات، حلقه‌های تامین مالی، مشاوره بازار و تجارت باید در سامانه سککوک بارگذاری و برای استفاده صنعتگران به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: استان ایلام در بحث بازاریابی خلا اساسی دارد که یک ضعف مزمن در کسب و کار است و با ورود افراد هوشمند و تحصیلکرده به حلقه‌های صنعت امیدواریم این نقاط ضعف رفع شوند.

نصیری با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه حمل و نقل وجود دارد، گفت: ایلام به دلیل قرار گرفتن در حاشیه جغرافیایی و نبودن راه‌آهن و همچنین حجم چند برابری بار وارداتی نسبت به بار خروجی دارای مشکلاتی است و باعث کاهش انگیزه صنعتگران شده است.

به گفته وی، افرادی که در صدد ایجاد کسب و کار هستند باید بتوانند از ماشین‌آلات مدرن در حوزه کاری خود استفاده کنند.

نصیری یادآور شد: راه‌اندازی این سامانه به شناسایی تولیدکنندگان، تامین مالی و حلقه‌های تولید کمک می‌کند و اگر بطور کامل اطلاع‌رسانی شود می‌توان در شرایط تحریم فعلی از ظرفیت آن استفاده کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی سامانه سککوک گام مثبتی برای کمک به چرخه تولید در حوزه صنعت است.

اقبال اسماعیلی اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط بستر ساز توسعه صنعتی هستند و از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت، رونق تولید، توسعه صادرات و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد تاثیرگذارند.

وی افزود: سامانه سککوک با هدف ارتقاء تولیدات داخلی و تولید ناخالص ملی کشور با مدیریت بهینه منابع همگام با جهان امروز در راستای اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: بکارگیری و ارائه روش‌های مدرن ارتقاء بازار با مدیریت زنجیره تامین، بکارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری، ارائه روش‌های مدرن تامین مالی زنجیره تامین و بکارگیری و ارائه روش‌های مدرن مدیریت لجستیک از مزایای این سامانه است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط شامل صنایع، صنوف، بازرگانان و تعاونی‌ها با دربرگیری ویژه کسب و کارهای خانگی و همه تامین کنندگان و مصرف کنندگان می‌توانند عضو سامانه سککوک شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.