حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » کالای ایرانی در خرید شب عید / عیدی به اشتغال و تولید بومی

کالای ایرانی در خرید شب عید / عیدی به اشتغال و تولید بومیدر آستان سال نو ، خرید نوروزی مشغله این روزهای مردم است، خریدی که موسوم به بازار شب عید سهم عمده ای از تجارت داخلی را در بر می گیرد و به نظر امکانی ارزنده برای اعطای بهترین و بیشترین عیدی به خود ،به پویایی اقتصاد ملی و به فعالان تولیدی است ، بهترین و بیشترین هایی که با خرید کالای ایرانی محقق می شود.

...

کاوش نیوز: تغییر در الگوی خرید و گراییدن به سوی خرید کالای وطنی در این روزهای آخر سال می تواند به موازات آغاز سال جدید آغاز گر رویکرد مجدد به حاصل تلاش تولیدگران وطنی باشد رویکردی که گمشده و نیاز حیاتی تولید ملی تلقی می شود.
همزمان با روزهای پایانی سال، خریدهای نوروزی در تمامی مناطق کشور افزایش یافته می یابد، در این میان هر خریداری به دنبال کالایی با ویژگیهای خاصی است که قیمت مناسب، کیفیت بالا و سهیم بودن در رشد اقتصاد داخلی خواسته مشترک همه آنان است.
با نزدیک شدن به سال نو، بازار داغ خریدهای نوروزی در شهرهای استان ایلام همچون دیگر نقاط کشور با شور و حال و هیاهوی خاصی خرید کالاهای ایرانی رونق گرفته است.
بازار شهرهای مختلف استان ایلام در هفته های پایانی اسفندماه بیشتر از هر زمان دیگری میزبان مردم اعم از پیر، جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد است که برای تهیه کالای مصرفی خود به این مکان ها می ‌آیند، در این ایام رونق بازار خریدهای نوروزی و رغبت به خرید کالای با کیفیت ایرانی، بیشترین شلوغی و ازدحام جمعیت در شهر ایلام مرکز استان(بازار سعدی) و در خیابان های مرکزی این شهر به گونه ای است که تردد شهروندان در پیاده روها به سختی انجام می شود.
یکی از کسبه بازار شهر ایلام که فروشگاه کیف و کفش دارد با اشاره به ضرورت خرید کالای تولید داخلی از سوی مصرف کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: خرید کالای ایرانی زمینه پویایی و خودکفایی اقتصاد داخلی کشور را فراهم کرده و نیاز ما را به واردات اجناس خارجی از بین می برد.
امید احمدی افزود: انتظار داریم تا مردم در آستانه سال نو با خرید کالا و اجناس ایرانی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی حمایت کنند.
یکی دیگر از کسبه (پارچه فروش) که در بازار سعدی ایلام فعالیت می کند، در خصوص حمایت مردم از کالاهای ایرانی گفت: من همواره به مشتریان توصیه می کنم که از پارچه های تولید کشور خودمان استفاده کنند تا علاوه بر اینکه نفع آن به جیب کارگران ایرانی می رود، در گردش چرخ اقتصاد کشور نیز سهمی داشته باشیم.
محمد زمانی افزود: من به شخصه در خصوص خرید کالای تولید داخل کشور تعصب دارم، در این خصوص می طلبد که تولید کنندگان ما در افزایش کیفیت و همچنین نظارت بیشتر بر نحوه تولید در جهت رساندن کالایی در شان مشتریان ایرانی اهتمام لازم را داشته باشند.
در ادامه گذار از بازار شهر ایلام به آقای میانسالی که به همراه پسر و همسرش برای خرید آمده است برخورد کردم، این شهروند در خصوص خرید کالای ایرانی گفت: وظیفه ما والدین است که فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را در بین فرزندان خود نهادینه کنیم و به آنها آموزش دهیم که حتی الامکان از تولیدات داخلی برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.
مهدی رستمی افزود: همه ما علاقه مند هستیم از کالاهای ساخت داخل استفاده کنیم چرا که بسیاری از جوانان ما بیکار هستند و این امر باعث افزایش اشتغال در سطح جامعه می شود.
آقای 42 ساله ای که برای خرید همراه با فرزندش در بازار سعدی حضور یافته درباره خرید کالاهای ایرانی نیز گفت: اگر قرار است همه تشویق به خرید کالای ایرانی شوند تولید کنندگان نیز باید کیفیت خود را بالا برند.
یعقوب حاتمی گفت: من خود به شخصه یک نوع ارق خاصی به خرید کالای ایرانی دارم، اگر جنس ایرانی با کیفیت به دستم برسد حتما‌ آن را خریداری می کنم.
در مجموع می توان بیان کرد که تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای با کیفیت تولید داخلی می ‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا ببرد و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، سال گذشته 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را راه اندازی کرد.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌ سازند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف کالای داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد، بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت تدبیر و امید نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است.
با همه این اوصاف خرید و مصرف کالای ایرانی در تحقق شعار ایرانی، کالای ایرانی بخر، این موضوع پیوسته مورد توجه و تاکید قرار می گیرد که حمایت از تولیدات ایرانی تا زمانی تداوم خواهد داشت که این محصولات ساخت داخل، دارای کیفیتی مرغوب باشند و رضایت مشتری را جلب کنند.
به یقین، تداوم این مهم در کنار حمایت از تولید ملی، زمینه ساز رشد اقتصاد ملی در سایه صادرات محصولات ایرانی و در عین حال، خروج ارز از کشور خواهد بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.