حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » مسوولان صاحب‌ نفوذ مراقب خطر رشوه باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مساله رشوه امروز برای افراد و مسوولانی که در ادارات نفوذی دارند و یا امضای آنها اعتبار دارد یک خطر است و باید مراقب بود.

...

کاوش نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌ زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس از رشوه به عنوان یکی از آسیب های جدی و تهدیدکننده در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: رشوه گرفتن به صورت مطلق حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان هم‌چنین از رشوه به عنوان یک آفت جدی برای جامه نام برد و ادامه داد: بزرگترین نگرانی که در این رابطه وجود دارد اینکه برخی گناه‎ها و منکرها به یک امر عادی تبدیل شود، زیرا زشتی منکر وقتی در جامعه از بین برود خطر آن به مراتب بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌ زاده با بیان این‌که بنیه تقوا و ایمان اگر ضعیف باشد فرد سریع سراغ رشوه می‌رود به نخستین مشکل در این رابطه به ضعف ایمان اشاره کرد که باعث می شود رشوه دهنده نزدیک ترین راه را انتخاب کند.

وی تفکرات رشوه‌گیرنده‌ها را بعضا سودگرایانه دانست و بیان داشت: رشوه‌ دهنده‌ها نیز به دلیل رهایی از خستگی‌های قانون‌های دست و پا گیر به رشوه دادن روی می‌آورند.

 

چابک‌سازی نظام اداری راهی برای کاهش رشوه

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: قانون‌های دست و پا گیر باید شفاف باشد چراکه هرچه این کاغذبازی‌ها در سیستم اداری بیشتر باشد زمینه فساد نیز بیشتر خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ، چابک‌سازی در نظام اداری را از راهکارهای کاهش رشوه دانست و افزود: گاهی اوقات نیز علت رشوه گرفتن فقر است و فقر جامعه را به سوی کفر می برد.

وی ادامه داد: ما امروز به دلیل تورم در جامعه با مشکل قدرت خرید در کارکنان دولت روبرو هستیم و قدرت خرید کارمندان به رغم افزایش حقوق‌ها کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل روزی برطرف شود.

وی از تقوا به عنوان سپر درونی انسان برای جلوگیری از کاهش آفت‌های اجتماعی از جمله رشوه دانست و ابرازداشت: یکی از مشکلاتی که در مساله رشوه باید آسیب‌شناسی شود همین مساله پایین بودن حقوق کارکنان دولت است.

 

درک از انقلاب باید تمدن‌ساز باشد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری کنگره بین‌ المللی امام سجاد(ع) در ۲۵ محرم در هرمزگان، توجه به آثار سیدالساجدین و گسترش نهضت صحیفه خوانی در این استان را مسوولیت مهم مبلغان و عالمان دینی دانست.

عبادی‌ زاده هم‌چنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: از کنار این بیانیه ساده نگذریم، زیرا این بیانیه نقشه راه آینده کشور و جهان اسلام است.

وی در این رابطه کلان‌ نگری، همه‌جانبه‌ نگر بودن، آینده نگری، امیدآفرینی، زنده کردن روحیه اعتماد به نفس در جوانان، نقدپذیری و خودانتقادی را بخشی از مولفه‌های مهم براساس بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه فهم تمدنی بزرگ‌ترین فهم از انقلاب اسلامی است، یاد آورشد: درک و فهم ما از انقلاب باید تمدن ساز باشد، زیرا با حرکت‌های لاک پشتی نمی‌توان به مقصد رسید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.