حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » حمایت عملی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب در اواخر بهمن ماه امسال بیانیه ای مهم با عنوان گام دوم انقلاب خطاب به ملت ومسوولان نظام صادر کردند که بایستی مورد توجه جدی وحمایت همه ارکان نظام قرارگیرد تا تحقق آن نیز عملی شود.

...

کاوش نیوز: این بیانیه مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدید زندگی، ازسوی حضرت آیت الله خامنه ای صادر شد .

رهبر معظم انقلاب دراین بیانیه پس از قدردانی از حضور سرافرازانه و دشمن‌ شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

آن حضرت دراین بیانیه مهم با تأکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران مقتدر، الزام های این جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسی بیان کردند.

در بخشی از بیانیه آمده است که انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدید نظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می دهد.

 

**تحقق گام دوم انقلاب فراتر از حمایت های زبانی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان دراین زمینه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده نیاز به حمایت های زبانی ندارد و باید با اجرای آن در عمل مورد حمایت قرار گیرد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز شنبه در تجمع حوزویان هرمزگان در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جنس این بیانیه از مقوله الفاظ نیست.

وی ادامه داد: کاغذ کاری نمی کند و باید آنرا برای جامعه تبیین کرد، خود اجرا کننده آن باشیم و زمینه عمل دیگران به آن را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: این بیانیه می خواهد فاصله بین « هست ها» و « باید ها» را حذف و «باید های» لازم را احیا کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اکنون بین این ها فاصله وجود دارد که این ربطی به نظام ندارد و مسوولان باید با تلاش عملی خود آنها را برطرف کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: بدون شک این فاصله ها وجدان های آزاده را عذاب داده و می دهد اما این فاصله ها برطرف شدنی است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: برخی می گویند انقلاب چه کار کرده در حالی که این سخن اشتباه است، آنان بگویند انقلاب چه کار نکرده است.

وی ادامه داد: در بخش حوزه های علمیه اکنون هرمزگان دارای حدود 2 هزار طلبه خواهر است در حالی که قبل از انقلاب اسلامی تنها خانم مجتهده اصفهانی چند طلبه در اصفهان داشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: با گذشت 54 سال از حکومت خبیث پهلوی ها و 53 سال از تاسیس تسلیحات در تهران هیچ وسلیه دفاعی وجود نداشت و هواپیماهای متجاوز بحثی بدون مانعی تا پایتخت آمده، بمباران می کردند و باز می گشتند.

آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: در زمان جنگ موشک از لیبی وارد می کردیم ولی اکنون موشک با بُرد 2 هزار کیلومتر می سازیم و آمریکا و اسراییل جرات ندارد غلطی بکنند.

وی تاکید کرد: اکنون زیردریایی های بسیار پیشرفته بدست جوانان کشور ساخته می شود، برخی بی انصافی می کنند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: واقعیت های تلخ مانند رانت خواری، بد اخلاقی، تهمت، تجاوز به حقوق بیت المال وجود دارد که باید با آنها مقابله شود ولی نسبت به جهان وضع بهتری داریم.

 

**کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب جوانان

مسوول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان هم در این تجمع اظهار داشت: کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان و روح اصلی آن هم امید به جوانان است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: جوانان باید این بیانیه را تبدیل به گفتمان اصلی جامعه کنند و این بیانیه بنا به دلایل گوناگون دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: اول آنکه صادر کننده آن بزرگترین شخصیت جهان اسلامی است، همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی صادر شده و کُنشگران و مخاطبان اصلی آن هم جوانان هستند و محتوای آنرا می توان منشور انقلاب اسلامی نامید.

وی اضافه کرد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و گام اول را پشت سر گذاشته ایم، نسل های اول و دوم کارهای بزرگی برای کشور انجام داده و پیشرفت های مهم و ارزشمندی به ارمغان آورده، انقلاب را تثبیت کرده و جنگ تحمیلی را اداره کردند.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امروز نسل های سوم و چهارم هستند که باید کاستی ها را جبران و انقلاب را به پیش برده و مسوولیت نزدیک کردن آن به آرمان هایش و ساخت آینده و تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارند.

مسوول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان افزود: مفهوم بیانیه گام دوم انقلاب انتقال مدیریت کشور به نسل های بعدی است که مقام معظم رهبری این کار را آغاز کرده اند، انتقال انقلاب به نسل های بعدی باید آرام و تدریجی باشد.حجت الاسلام عبادی زاده خاطر نشان کرد: طُلاب هم وظیفه دارند و باید به دنبال کم کردن فاصله بین «باید ها و هست ها» بوده و جهاد اسلامی را زنده ساخته و به مقابله با سبک زندگی غربی بپردازند.

وی ادامه داد: روحانیت باید در کف میدان باشد و جامعه پشت سر آن حرکت کند، نه اینکه جامعه مسیری را طی کند و بعد روحانیت راه خود را برود.

وی یاد آور شد: روح انقلاب اسلامی نباید فراموش شود و دشمن تلاش دارد انقلاب اسلامی را از هویت خود خارج سازد، اگر کسی تصور کند تعامل با خارج در سایه فراموشی روح انقلاب است اشتباه کرده است.

مسوول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان ابراز داشت: مدیرانی که روح انقلابی ندارند هرچند در مسند کارها باشند مشروعیت ندارند.

عبادی زاده تصریح کرد: ایران اسلامی با 15 کشور همسایه است و جمعیت 600 میلیونی در اطراف آن حضور دارند که این ظرفیت بالا باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر مدیری از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا فاصله بگیرد مشروعیت خود را از دست می دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.