حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » نخستین محموله مشتقات نفتی از بندرلنگه راهی بازار عمان شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: نخستین محموله مشتقات نفتی (قیر) در سال جاری، از گمرک بندرلنگه به بندر سویق عمان صادر شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: قاسم عسکری نسب روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: نخستین محموله مشتقات نفتی در قالب ۷۰۰ تن قیرجامد به صورت پالتیزه و در راستای اهداف کارگروه رفع موانع تولید با همکاری ارگان‌های مربوطه به عمان صادر شد.

وی با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه فعال‌ترین شهرستان صادرکننده خودرو در کشور است، ادامه داد: ارزش این محموله ۲۵ میلیارد تومان است و هر ماه ۲۰ هزار تن قیر به کشور عمان صادر می‌شود.

صادرات این محموله قیر توسط شرکت پتروتال فراساحل بندرلنگه به بندر سویق عمان صادر شد. این شرکت از سال ۹۳ با هدف تولید انواع قیر با ظرفیت ۱۲۶ هزار تن در شهرستان بندرلنگه راه‌اندازی شد.

هرمزگان نخستین صادرکننده قیر در کشور است که پیش از این از بنادر بندرعباس صادر می‌شد.

اردیبهشت‌سال ۹۴ نیز نخستین محموله قیر به وزن سه هزار و ۱۰۰ تن از بندرلنگه توسط ۲۵ فروند شناور فلزی و موتور لنج به امارات متحده عربی صادر شد.

در خاورمیانه، ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده قیر است و در راستای تقویت هر چه بیشتر این جایگاه تمام امکانات به منظور پهلو دهی شناورهای صادراتی به ویژه شناورهای متقاضی صادرات قیر انجام می‌شود.

کشورهای مانند چین، تایلند، ویتنام و هند نیز از خریداران قیر ایران هستند، علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی به کشور امارات فاصله نزدیک آن به بنادر این کشور و ارایه خدمات به صاحبان کالا در زمینه فعالیت‌های بندری است.

بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غرب بندرعباس به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می‌کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیبانی از فعالیت‌های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.

در حوزه تولید وصادرات فرآورده‌های نفتی به خصوص قیر، دی‌ماه سال گذشته نیز مرحله نخست پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیون دلار و با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه قیر در روز توسط رییس جمهوری و با حضور استاندارهرمزگان وجمعی از مدیران ارشد صنایع پالایشی در قشم به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.