حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان ‌

صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان ‌ مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با ایجاد بسترهای جدید و صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی طی ۹ ماهه گذشته شاهد تحقق چشم‌اندازهای ترسیم شده در بنادر غرب استان هرمزگان هستیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: قاسم عسکری نسب با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در جهت رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک اظهار داشت: احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت 7 هکتار و در پی آن کاهش زمان انتظار شناورها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در 9 ماه سال جاری با ارسال 444 هزار و 33 تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد.

وی عمده کالاهای صادراتی را سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: این نوع کالاها عمدتا به صورت فله و یا بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: راهبردهایی نظیر ارائه خدمات 24 ساعته، بهره‌گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده‌ بهینه از امکانات دریایی و بندری همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی؛ زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را در بنادر غرب استان تقویت کرده است.

عسکری نسب تاکید کرد: اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر 10 بندر تجاری و مسافری همچنین تحت پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور بعنوان قطب صادر مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و به‌عنوان کانونی مهم جهت تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.