حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » زمینه اشتغال بکار هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در استان همدان فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی خانواده های مددجو از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است، گفت: در همین ارتباط یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی طی سال جاری برای زنان سرپرست خانوار در این استان ایجاد شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «محمد رسول شیخی زاده» با بیان اینکه این اشتغالزایی تا ابتدای آبان ماه امسال ثبت شده است، افزود: برای این تعداد شغل ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی توانمندسازی مددجویان را یکی از مهمترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: تلاش داریم تا اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت انجام دهیم تا بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

شیخی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از زنان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، سرپرست خانوار هستند که سرپرستی ۳۲ هزار خانواده را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: افزایش اعتمادبه‌نفس و ارتقا سطح زندگی از جمله اهداف فرآیند توانمندسازی است که در این زمینه همکاران امداد با حفظ کرامت زنان و دختران سرپرست خانوار، به آن‌ها می‌آموزند که چگونه با شناسایی تمامی منابع موجود استعدادهای خود و اعضای خانواده را شکوفا کنند و برای بهره‌برداری اقتصادی آن را توسعه دهند.

بیش از ۵۸ هزار خانوار شامل ۱۱۱ هزار تن، در استان همدان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.